GSK otwiera pierwsze w Europie Laboratorium Badań Sensorycznych

Zadaniem Laboratorium, zlokalizowanego w brytyjskiej centrali GSK w Brentford, jest jak najlepsze poznanie preferencji sensorycznych konsumentów. Nowa placówka będzie ściśle współpracowała z istniejącym już Laboratorium Badań Zachowań Kupujących.

Laboratoria mają pozwolić na zwiększenie zaangażowania GSK w obszarach priorytetowych dla firmy, którymi są innowacyjność, zdobywanie zaufania konsumentów i osiąganie najlepszych wyników, zgodnie z ogłoszoną przez Prezes firmy Emmę Walmsley na początku tego roku nową strategią firmy.

Laboratorium Badań Sensorycznych (na zdjęciu) będzie testować szeroką gamę produktów, wykorzystując w tym celu najnowocześniejsze urządzenia do śledzenia ruchów gałek ocznych (tzw. eye-tracking), systemy monitoringu biometrycznego twarzy oraz skóry, a także urządzenia rejestrujące. Dzięki tym testom specjalny zespół naukowców ds. badań sensorycznych oraz zachowań konsumenta będzie mógł przeprowadzać analizy świadomych i nieświadomych reakcji na prezentowany asortyment, a następnie wykorzystać ich wyniki w procesie opracowywania nowych produktów, a także usprawniania produktów już istniejących.

Dla celów badań jest wyłoniony specjalny, 12-osobowy panel konsumentów spośród ponad 200 kandydatów. Przeszli półroczne szkolenie, które ma umożliwić im przekazywanie użytecznych informacji zwrotnych na temat smaku, konsystencji, zapachu oraz innych właściwości produktów, takich jak np. pasta do zębów czy syrop na kaszel.

Testowanie produktów przez panelistów będzie się odbywać podczas ośmiu cotygodniowych sesji. Oznacza to, że preferencje konsumentów będą uwzględniane podczas całego procesu opracowywania produktu.

Podobne obiekty GSK posiada w New Jersey w Stanach Zjednoczonych i w Singapurze. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z otwarcia europejskiego Laboratorium Badań Sensorycznych. Dzięki jego pracy będziemy mogli znacznie lepiej zrozumieć potrzeby, jakie kierują konsumentami wybierając rozmaite produkty codziennego użytku, zarówno w Wielkiej Brytanii jak i w całej Europie - mówi Sally Loughlin, dyrektor ds. konsumentów oraz innowacji sensorycznych w GSK Consumer Healthcare.

Dzięki nowo utworzonemu laboratorium mają zyskać też polscy konsumenci. - Moje wcześniejsze doświadczenie pokazuje, że takie laboratorium znacznie usprawnia proces tworzenia nowych produktów, stanowiąc ważne ogniwo procesu ich rozwoju, jeszcze przed szerokimi badaniami konsumenckimi. Dzięki temu innowacje mogą trafiać na rynek szybciej i są lepiej dopasowane do oczekiwań klientów.

GSK jest właścicielem takich marek jak: Sensodyne, Voltaren, Theraflu, Paradontax, Panadol, Polident, Otrivin, Horlicks, Physiogel oraz lokalnych, m.in. Rutinocorbin czy Cholinex.


 

Ilona Mrozowska 1962 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.