Makro nagrodziło liderki handlu tradycyjnego

Znane są już wyniki plebiscytu "Handel jest kobietą", organizowanego przez sieć hurtowni Makro Polska. Wyróżnienia w trzech kategoriach wręczono na gali 10 października w Warszawie.

„Handel jest kobietą” to wydarzenie zorganizowane przez Makro Polska, które odbyło się 10 października – w Dniu Własnego Biznesu – w Akademii Inspiracji Makro w Warszawie. Spotkanie zainaugurowało cykl, którego celem jest celebrowanie przedsiębiorczości wśród kobiet oraz docenienie ich za sukcesy i zaangażowanie w prowadzenie własnych biznesów, jakimi są sklepy spożywcze i spożywczo-przemysłowe.

Podczas uroczystej gali, w której udział wzięło kilkadziesiąt liderek handlu tradycyjnego z całej Polski, wręczono wyróżnienia w trzech kategoriach: Innowacja w biznesie, Działanie na rzecz lokalnej społeczności oraz Kobieta Roku 2017. Zwyciężczynie plebiscytu otrzymały vouchery do SPA o wartości 1500 zł, ufundowane przez sieć hurtowni Makro.

Tytuł Kobiety działającej na rzecz lokalnej społeczności zdobyły Elżbieta Dettlaff i Mirosława Dettlaff, prowadzące rodzinny sklep Spożywczo-Przemysłowo-Odzieżowy „Mireczka”, które zbudowały plac zabaw dla dzieci przed swoim sklepem.

W kategorii Kobieta innowacyjna w biznesie wyróżnienie otrzymała Urszula Drągowska, właścicielka sklepu spożywczego „Wodnik” w Kozienicach, która jako pierwsza wychwytuje nowości na rynku i wprowadza je do swojego sklepu. - Nawet niewielkie innowacje potrafią zmienić biznes na bardziej nowoczesny i konkurencyjny. Warto je wprowadzać w odpowiedzi na potrzeby klientów: najczęściej oni sami zgłaszają, co można zmienić i poprawić – mówiła zwyciężczyni swej kategorii podczas odbierania nagrody. - Na przykład mój sklep był pierwszym w regionie, gdzie można było płacić kartą, nieustannie wprowadzamy także wszelkiego rodzaju nowości produktowe – podkreślała Urszula Drągowska.

Natomiast Kobietą Roku została Maria Urbańczyk, właścicielka pięciu sklepów Odido, zarządzająca dużym zespołem, wprowadzająca kreatywne pomysły w życie.

- Jako członek komisji Metro ds. różnorodności międzynarodowej chciałbym podkreślić, że zależy nam na tym, by większa liczba kobiet zajmowała wiodące pozycje w biznesie. Wyróżniamy kobiety handlu tradycyjnego w trzech kategoriach, by inspirować do tego także innych – mówi David Antunes, dyrektor pionu handlowego Makro Polska.

Na wszystkie uczestniczki spotkania „Handel jest kobietą” czekało wiele atrakcji. Malka Kafka, przedsiębiorczyni i właścicielka sieci restauracji „Tel Aviv Urban Food” udzieliła prelekcji o byciu bizneswoman, natomiast Agnieszka Kramm z Fundacji Miejsce Kobiet opowiedziała o autentyczności w biznesie. Ekspertki wymieniły się także spostrzeżeniami z liderkami handlu tradycyjnego podczas panelu dyskusyjnego.

Nie zabrakło również rozrywki i relaksu, w tym zajęć ze stylistką i warsztatów automasażu. Każda z pań miała także wykonany profesjonalny makijaż biznesowy, a następnie sesję portretową, z której zdjęcia otrzymała do własnych celów.

Wtorkowa gala rozpoczęła cykl spotkań lokalnych i prezentacji sylwetek kobiet w polskim handlu tradycyjnym.

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 1564 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.