Sfinks otwiera Fabrykę Pizzy

Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, otworzył w podwarszawskim Piastowie restaurację Fabryka Pizzy. Jest to pierwszy lokal, w który Sfinks zainwestował w ramach masterfranczyzy tej marki.

Nowo powstała restauracja (na zdjęciu), której sala zajmuje powierzchnię ok. 90 m kw. pomieści blisko 70 osób.

W ciepłych miesiącach goście będą też mogli skorzystać z sezonowego ogródka. Aranżacja najnowszego lokalu nawiązuje do wystroju charakterystycznego dla tej sieci. Restaurację zaprojektowano w nowoczesnym, loftowym stylu. Lokal jest przyjazny rodzinom z dziećmi. 

- Już od dłuższego czasu interesowaliśmy się segmentem pizzerii i kuchni włoskiej, bo tego typu lokale cieszą się ogromną popularnością w Polsce - mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska. - Dodatkowo dobrze działają i rozwijają się w ramach sieci, co doskonale wpisuje się w biznes Sfinksa. Fabryka Pizzy spełnia wszystkie powyższe kryteria, a jednocześnie ma wiele cech wyróżniających ją na tle innych lokali z kuchnią włoską. Widzimy w tej marce duży potencjał i dlatego postanowiliśmy zainwestować w restauracje pod szyldem Fabryka Pizzy - tłumaczy Dorota Cacek. 

Sieć Fabryka Pizzy, łącznie z lokalem w Piastowie, liczy 12 restauracji. Na bazie umowy inwestycyjnej zawartej z właścicielem Fabryki Pizzy grupa Sfinks ma wyłączne prawo do jej rozwoju (to właśnie tzw. masterfranczyza). W najbliższych miesiącach spółka ma w planie otwarcie kolejnych restauracji, m.in. w Kołobrzegu, Mińsku Mazowieckim i Zgierzu.

Fabryka Pizzy, obok pizzy, oferuje gościom bogaty wybór dań kuchni włoskiej. Jej charakterystycznym daniem są bombery, czyli gorące buły pizzowe z różnymi składnikami. Oprócz tego w menu znajdują się m.in. gnocchi, risotto czy makarony, a także dania dla osób o specjalnych wymaganiach, np. wegetariańskie. Klienci mogą też zamówić dania z makaronem razowym, czy pizzę na razowym cieście lub pizzę light. Lokal będzie posiadał usługę dowozu do klienta.

Sfinks Polska zarządza 109 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 92 restauracji Sphinx (segment casual dining), 13 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 2 restauracjami WOOK (segment casual dining), kultowym pubem Bolek w Warszawie oraz Fabryką Pizzy w Piastowie. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Ilona Mrozowska 2076 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.