IKEA chce pozyskać więcej klientów

W związku z tym szwedzka sieć rozpoczyna m.in. testową sprzedaż produktów online poprzez strony internetowe innych podmiotów handlowych.

Sieć nie zdradza, które strony internetowe będą częścią testu.

Oprócz rozwoju sprzedaży online IKEA testuje także mniejszy format sklepu w centrach miast. Kolejne innowacje sieci dotyczą punktów zamówień i odbioru oraz kuchennych showroomów.

To odpowiedź IKEI na zmieniające się zwyczaje zakupowe.

Obecnie na całym świecie działają 403 sklepy pod szyldem IKEA, a poprzez swoją stronę internetową sieć sprzedaje 9,5 tys. produktów. Jak zapowiada detalista w nadchodzącym roku ma w planach uruchomienie kolejnych 22 sklepów między innymi w Indiach i na Łotwie.

Placówki szwedzkiej sieci znajdują się w 49 krajach, a w ciągu najbliższych pięciu lat firma zamierza wejść na rynki Ameryki Południowej. Światowe obroty IKEI wzrosły o 5 proc. i wyniosły 38,3 mld euro przez 12 miesięcy do sierpnia.

Joanna Hamdan 5672 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.