Walmart zapowiada szturm online

Największy detalista FMCG na świecie już w 2018 roku zamierza zwiększyć sprzedaż internetową o 40 proc.

Amerykański Walmart ogłosił, że na przyszły rok zakłada wzrost obrotów w swoim sklepie internetowym o 40 proc. Sprzedaż netto ogółem w roku kończącym się w styczniu 2019 r. ma wzrosnąć przynajmniej o 3 proc.

- Zamierzamy skupić się na technologii, e-handlu, międzynarodowej ekspansji – powiedział dyrektor finansowy Walmarta Brett Biggs na spotkaniu z inwestorami.

Walmart rywalizuje o udziały w internetowym rynku z Amazonem, inwestując w rozwój e-biznesu oraz usługę „click and collect” w swojej sieci ponad 4,7 tys. sklepów.

Mniej jednak uwagi detalista poświęci otwieraniu sklepów stacjonarnych. Firma planuje uruchomienie w roku 2018/2019 mniej niż 25 sklepów na rynku amerykańskim – to połowa tego, co w obecnie trwającym.

Walmart zapowiedział także, że w ciągu najbliższych dwóch lat skupi z rynku swoje akcje o wartości 20 mld dolarów.

Akcje detalisty na giełdzie w Nowym Jorku skoczyły na te wieści o 4,5 proc. do 84,13 dolara za akcję. Walory te były w historii droższe tylko przez trzy miesiące: listopad i grudzień 2014 r. oraz styczeń 2015 r.

 

Magdalena Weiss 950 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.