Szybszy transport z Holandii do Polski

Mainfreight Europe, będący częścią nowozelandzkiej Grupy Mainfreight, operatora logistycznego, opracował system szybkich transportów drogowych na trasie Holandia - Polska.

Stosując rozwiązania IT  Mainfreight wdraża nowe standardy i optymalizuje procesy operacyjne w magazynach przeładunkowych, dzięki czemu dostawy door-to-door realizowane są w ciągu maksymalnie 48 godzin. Operator inwestuje też w rozwój międzynarodowego transportu drogowego na terenie całej Europy.

Nowe rozwiązania informatyczne w ramach systemu zarządzania transportem - Mainchain, które Mainfreight wdrożył już w swoim centralnym hubie przeładunkowym w ‘s-Heerenberg w Holandii, są testowane we wszystkich europejskich oddziałach operatora (tj. Belgii, Francji, Rumunii, Niemczech, Rosji, Wielkiej Brytanii, na Ukrainie, we Włoszech i w Polsce). Celem ich wdrożenia (w ciągu kilku miesięcy) jest zastosowanie jednolitego standardu w zakresie identyfikacji towarów i dokumentacji w procesie obsługi przesyłek przez linie drobnicowe Mainfreight.

Nadana przesyłka jest raz skanowana i wprowadzana do systemu, bez konieczności zmiany etykiet i ponownego jej oklejania w trakcie przeładunków. Dzięki temu zyskano czas, który tracony był na powtórne etykietowanie oraz identyfikację. W magazynach drobnicowych operatora utworzono też specjalnie wyodrębnione miejsca przeładunkowe z podziałem na kierunki transportów, co znacznie usprawniło zarządzanie przesyłkami. Teraz po nadaniu przesyłek przez klientów, ładunki pierwszego dnia konsolidowane są w magazynie w ‘s-Heerenberg, a wieczorem wyjeżdżają już do Polski. Rankiem kolejnego dnia towary zostają dostarczone do miejsc przeładunkowych, znajdujących się w magazynach partnerów operatora na zachodzie Polski. Stąd dystrybuowane są do miejsc docelowych w różnych częściach kraju.

Mainfreight zapowiada, że w najbliższym czasie w przewozach pomiędzy Holandią a Polską  zastosuje też naczepy rotacyjne. Ma to jeszcze bardziej zoptymalizować wykorzystanie pojazdów, gdyż ograniczy to czas oczekiwania kierowców na załadunki i rozładunki (naczepa będzie gotowa do podjęcia w momencie dojazdu samochodu do magazynu). Operator wprowadził również w swoich pojazdach podwójne obsady kierowców, a w trakcie transportu system telematyczny wysyła na bieżąco powiadomienia do spedytorów, pozwalając im na informowanie klientów o rzeczywistym czasie dostawy.

 

Barbara Mikusińska 617 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.