PepsiCo podsumowuje działania CSR za 2016 rok

Producent Pepsi i chipsów Lay's ogranicza zawartość cukru, soli i tłuszczów nasyconych w swoich produktach. Stara się również działać na rzecz środowiska naturalnego i lokalnych społeczności.

Na zdjęciu: Instalacja odzysku ciepła w zakładzie PepsiCo w Tomaszowie Mazowieckim

W zeszłym roku PepsiCo wyznaczyło sobie cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, które chce osiągnąć do 2025 r.

– Wzmogliśmy wysiłki w ramach naszej strategii „Działanie ze świadomością celu”, aby osiągać w dłuższej perspektywie jak najwyższe wyniki finansowe, odpowiadając jednocześnie na potrzeby otaczającego nas świata – powiedziała Indra K. Nooyi, prezes i dyrektor generalna PepsiCo. – Od tego czasu ciężko pracujemy nad osiągnięciem postępu w zakresie wyznaczonych sobie celów do 2025 r., począwszy od tworzenia bardziej odżywczych produktów, przez ograniczanie naszego wpływu na środowisko, po umacnianie pozycji ludzi i społeczności, w których prowadzimy działalność – wyjaśniła.

Z najnowszego raportu PepsiCo wynika, że firma w 2016 r. zredukowała ilość cukru dodanego, tłuszczów nasyconych i sodu w swojej ofercie napojów i przekąsek, w porównaniu z poziomami wyjściowymi w 2015 r. na dziesięciu wiodących rynkach świata. Zwiększyła też w ofercie liczbę produktów służących codziennemu odżywianiu.

Pod względem działań na rzecz środowiska naturalnego producent zapewnia, że osiągnął jedną czwartą celu wyznaczonego do 2025 r. w zakresie corocznego uzupełnienia ilości wody na obszarach, gdzie występują jej znaczące braki, natomiast poprzez rozszerzoną Inicjatywę na rzecz Zrównoważonego Rolnictwa, PepsiCo wspierało rolników uprawiających 34 proc. plonów, które firma bezpośrednio zużywa.

Na rynku polskim PepsiCo zmieniło formułę swoich przekąsek i napojów, oferując konsumentom produkty o obniżonej zawartości cukru, soli, tłuszczów nasyconych i kwasów tłuszczowych trans. Dotyczy to m.in. chipsów ziemniaczanych Lay’s Prosto z Pieca, krakersów i herbatników Sunbites, chrupek Cheetos Ketchup, Cheetos Pizzerini czy Cheetos Spirals, a także napojów.

W latach 2009-15 firma obniżyła zużycie energii i wody na jednostkę gotowego produktu średnio o jedną czwartą. Ponad 99 proc. odpadów produkcyjnych PepsiCo trafia do recyklingu. Samochody dostawcze firmy przejeżdżają obecnie o 3 miliony km mniej rocznie, co przekłada się na zmniejszenie o 20 proc. emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

Magdalena Weiss 834 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.