Dunnhumby i Tesco z szerszą współpracą

Dunnhumby zawarł nowe porozumienie z Tesco. Wprowadza Connect Media from dunnhumby, ofertę w pełni mierzalnych mediów w punktach sprzedaży (retail media).

Od 1 stycznia 2018 r. Connect Media from dunnhumby będzie odpowiedzialne za usługi planowania i realizacji komunikacji POS, hostess, degustacji oraz mediów online dla dostawców Tesco na terenie całego kraju. Nowa współpraca dunnhumby i Tesco, ogłoszona 9 października, poszerza obszar działania o kolejne punkty styku z konsumentem.

Dotychczasowa współpraca obejmowała doradztwo w obszarze cen, promocji, asortymentu, dostępności oraz obsługę programu lojalnościowego Tesco Clubcard. Producenci będą mogli wykorzystać możliwości Connect Media w zakresie planowania, realizacji, pomiaru i analizy skuteczności kampanii online i offline, na podstawie wiedzy o zachowaniach konsumenckich 6 mln aktywnych klientów Clubcard w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Słowacji.

Nowy model biznesowy przetestowano i sprawdzono wcześniej na innych rynkach. Wykorzystując 25-letnie doświadczenie w zastosowaniu analizy danych do rozumienia i inspirowania konsumentów, Tesco wprowadziło retail media we współpracy z Dunnhumby na rynkach Wielkiej Brytanii, Irlandii i Tajlandii. W ostatnich czterech latach Dunnhumby zrealizowało 2865 kampanii w brytyjskich sklepach Tesco. W Tajlandii, gdzie Connect Media działa od dwóch lat, powstało już ponad 1000 kampanii dla 200 marek i ich agencji, generując 18,5 mld kontaktów z marką i zdobywając ponad 24 mln nowych konsumentów dla ich produktów.

- Wprowadzenie Connect Media da nam możliwość tworzenia dla naszych klientów silnych kampanii multi-channel, w których konsument znajdzie się w centrum uwagi. Dajemy im
do rąk moc danych konsumenckich i innowacji – marki będą mogły budować zaangażowanie konsumentów i mierzyć efektywność swoich mediów, a nasze analizy pomogą im w optymalizacji kolejnych kampanii i budowaniu lojalności - powiedział Stephen Russell, dyrektor zarządzający Dunnhumby w Europie Środkowej (na zdjęciu).

Jak podkreśla Dunnhumby, Connect Media daje producentom możliwość wypełnienia luki pomiędzy kampaniami ATL i BTL, rozciągając komunikację w sklepach i poza nimi na inne formaty. Informuje, że dotychczasowe kampanie potwierdziły wysoką efektywność pod względem kosztu dotarcia do konsumenta w porównaniu z telewizją i prasą - w niektórych kampaniach Connect Media w Tajlandii były nawet do trzech razy bardziej efektywne kosztowo niż TV i do 19 razy w przypadku kampanii prasowej.

Producenci i agencje mogą już rezerwować w Tesco w Polsce kampanie planowane od 1 stycznia 2018 r.

Dunnhumby specjalizuje się w analizach danych konsumenckich. Ma 55 biur w 29 krajach, wśród jej klientów są m.in.: Coca-Cola, Homeplus, L’Oreal, Monoprix, Procter & Gamble, Raia Drogasil, Raley’s, Shoprite, Tesco i Whole Foods Market.

Barbara Mikusińska 617 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.