Polacy nie chcą ograniczenia reklamy piwa

Z badania Kantar Public przeprowadzonego w lipcu br. wynika, że większość badanych jest przeciwna zaostrzeniu zasad reklamy piwa i uważa, że nic ono nie zmieni.

Ankietowani popierają za to kampanie edukacyjne skierowane do młodych ludzi oraz akcje społeczne promujące odpowiedzialną konsumpcję alkoholu.

Ministerstwo Zdrowia chce ograniczyć dostęp konsumentów do alkoholu oraz do reklamy alkoholu poprzez limitowanie liczby sklepów sprzedających alkohol i godzin jego sprzedaży oraz skrócenie czasu, w którym dozwolone byłoby reklamowanie tego trunku w radiu czy telewizji. Obecnie reklama dozwolona jest między 20:00 a 6:00, resort chce przesunięcia granicy rozpoczęcia tego pasma na 23:00.

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie udostępnił raport Kantar Public z badania opinii Polaków na ten temat. Wynika z niego, że większość pytanych jest przeciwna ograniczeniom oraz przekonana, że wprowadzenie ograniczeń niczego nie zmieni.

59 proc. konsumentów opowiedziało się przeciwko zakazowi reklamy piwa, za takim zakazem był co czwarty pytany. Zwolennikami reklamy piwa częściej byli mężczyźni i osoby młode, przeciwnikami - mieszkańcy miast do 20 tys. mieszkańców, zwolennicy PiS-u oraz emeryci - wynika z badania.

42 proc. pytanych reprezentuje przekonanie, że wprowadzenie restrykcji niczego nie zmieni. Co dziesiąty uważa, że zakaz reklamy piwa ograniczyłby wiedzę na temat oferty produktów dostępnych na rynku, a po 9 proc. jest zdania, że utrudniłoby to wybór między poszczególnymi markami a zarazem zwiększyło atrakcyjność tego trunku jako zakazanego owocu. Jednocześnie 8 proc. sądzi, że zakaz sprawiłby, że ludzie rzadziej by się upijali, a 7 proc., że doprowadziłby do spadku liczby osób uzależnionych od alkoholu. Tyle samo jednak twierdzi, że skutkiem zakazu reklamy piwa zwiększyłby zainteresowanie innymi trunkami, zwłaszcza wódką.

Niemal połowa pytanych uważa też, że rząd nie powinien ograniczać dostępności alkoholu w sklepach. 18 proc. chciałoby jednak zakazu sprzedaży wódki po godzinie 22:00, a 12 proc. - sprzedaży piwa po tej godzinie. Tyle samo życzyłoby sobie ograniczenia liczby sklepów sprzedających piwo, a 11 proc. - wódkę.

Zamiast tego 43 proc. pytanych optowało za edukacją młodzieży, a 28 proc. - za kampaniami edukacyjnymi, których grupą docelową byłoby całe społeczeństwo.

O stanowisku ZPPP Browary Polskie na temat rządowych planów pisaliśmy w Handlu Extra tutaj: http://handelextra.pl/artykuly/203721,zppp-browary-polskie-przeciw-ograniczeniu-godzin-emisji-reklam-piwa

Zdjęcie: Photogenica

Magdalena Weiss 820 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.