"Kurier wieczór" na Allegro

Allegro i DHL Parcel wprowadzają usługę, która ułatwi zakupy internetowe. Teraz na życzenie kurierzy dostarczą paczki nawet późnym wieczorem.

Z badań preferencji klientów Allegro wynika, że prawie 70 proc. kupujących chciałoby odbierać przesyłki wieczorem - w domu i po pracy. Aż 40 proc. zainteresowanych zakupem rezygnuje z przesyłki kurierskiej, ponieważ kurier zazwyczaj przychodzi w godzinach, w których nie ma ich w domu.

Teraz Allegro wspólnie z firmą DHL Parcel wprowadza nową na polskim rynku formę dostawy – „Kurier wieczór”. Dzięki niej sprzedawcy mogą zaproponować swoim klientom wygodną dostawę kurierem w godzinach 18-22 w miastach i 17-22 poza większymi miastami w cenie 12,24 zł brutto za paczkę do 10 kg. Możliwe jest także dostarczanie przesyłek do 20 i do 31,5 kg. Status nadania oraz samą przesyłkę będzie można ponadto wygodnie śledzić w zakładce „Moje Zakupy” na Allegro.

- Rynek usług logistycznych w Polsce rozwija się intensywnie. Głównym motorem wzrostu jest e-commerce - mówi Grzegorz Czapski, dyrektor ds. rozwoju w Allegro. - Jednocześnie mamy jeszcze dużo do nadrobienia zarówno w zakresie nowości produktowych, takich jak elastyczne godziny dostawy czy dostawy tego samego lub następnego dnia, jak i w kwestiach podstawowych, takich jak wygodne śledzenie przesyłek, szybkość oraz terminowość dostaw – uważa.

Podkreśla przy tym, że Allegro jako lider e-commerce będzie aktywnie uczestniczyć w tych zmianach, czego przykładem jest współpraca z DHL Parcel. - „Kurier wieczór” to pierwsza w Polsce masowa usługa kurierska dostosowana do stylu życia Polaków. Spodziewamy się, że dzięki niej wzrośnie zadowolenie klientów i ich skłonność do zakupów - dodaje Grzegorz Czapski.

Igor Caban, dyrektor zarządzający DHL Parcel Polska, uzupełnia: - Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów Allegro, uruchamiamy szytą na miarę usługę doręczeń wieczornych. Firmy sprzedające na Allegro będą miały możliwość łatwego wprowadzenia tej usługi, korzystając przy tym z atrakcyjnych warunków umowy ramowej z Allegro. Dokonaliśmy także daleko idącej integracji technologicznej z Allegro, która umożliwi wygodne śledzenie przesyłki – podkreśla Caban.

Z badania Allegro wynika, że dla blisko 90 proc. klientów informacja o tym, gdzie aktualnie znajduje się przesyłka z ich zamówieniem ma duże znaczenie. Dzięki narzędziu do śledzenia przesyłki klienci będą mogli łatwo sprawdzić jak szybko sprzedający przygotował i nadał zakupy oraz gdzie aktualnie znajduje się paczka. Poprawi to komfort zakupów i pomoże w podjęciu kolejnej decyzji zakupowej. Obsługa serwisu Allegro będzie zachęcać sprzedających do masowego wprowadzenia tej formy dostawy.

W Allegro blisko 90 proc. transakcji dotyczy produktów nowych, sprzedawanych po ustalonej cenie. Platforma współpracuje z kilkuset markami, a sprzedaż za jej pośrednictwem prowadzi ponad 100 tys. małych i średnich polskich firm handlowych i dystrybutorów.

DHL Parcel to młoda marka na polskim rynku, ale korzystająca z 48 lat doświadczeń firmy DHL. Z początkiem 2014 r. DHL Parcel został wyodrębniony ze struktury DHL Express (Poland), żeby od sierpnia 2017 r. stać się niezależnym podmiotem prawnym. Obecnie DHL Parcel dociera do 28 krajów Unii Europejskiej. Oferuje także odbiór osobisty w DHL Parcelshop. Jest to sieć blisko 1800 punktów partnerskich. Sieć Parcelshop tworzą m.in. sklepy Inmedio, 1-minute, Relay, Żabka, Freshmarket i sieć stacji benzynowych Shell – większość z tych punktów czynna jest codziennie, również w weekendy, minimum do godziny 21. Spółka zatrudnia prawie 3000 pracowników, ma 6 krajowych sortowni i 41 terminali.

Katarzyna Pierzchała 1554 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.