Produkt Roku w nowej odsłonie

Nowym organizatorem polskiej edycji konkursu jest firma New Communications, która od 12 lat jest wyłącznym przedstawicielem organizacji Superbrands na Polskę.

Patronami medialnymi konkursu są "Handel" oraz "Media & Marketing Polska".

Produkt Roku – Wybór Polaków to polska odsłona największego na świecie konkursu innowacji produktowych. W Polsce po 12 latach konkurs startuje w nowej odsłonie. Producenci i dystrybutorzy mogą zgłaszać do niego produkty wprowadzone na rynek po 1 stycznia 2016 r. Konkurs jest otwarty dla wszystkich kategorii produktowych. Zgłoszone mogą zostać zarówno produkty FMCG, sprzęt elektroniczny, artykuły gospodarstwa domowego, jak i produkty bankowe, samochody czy OTC. Zgłoszenia będą zatwierdzane przez Komitet Ekspertów, w którym zasiadają specjaliści z dziedziny handlu, wzornictwa przemysłowego i komunikacji marketingowej.

Wybór należy do samych konsumentów, którzy wezmą udział w największym badaniu nowości produktowych w kraju. Przeprowadzi je AC Nielsen Polska na próbie 3500 respondentów. Konkurs wyłoni tylko jednego zwycięzcę w każdej kategorii. Laureaci zostaną ogłoszeni podczas gali w marcu 2018 r. Wygrana wiąże się z otrzymaniem rocznej licencji na posługiwanie się godłem "Produkt Roku – Wybór Polaków 2018". Produkty można zgłaszać do 15 listopada br.

Nowym organizatorem polskiej edycji konkursu jest firma New Communications, która od 12 lat jest wyłącznym przedstawicielem organizacji Superbrands na Polskę. Zmiany w stosunku do poprzedniej edycji to m.in. powołanie Komitetu Ekspertów, Nowy sposób klasyfikacji zgłoszeń na kategorie konkursowe oraz ograniczenie czasowe licencji na godło na 12 miesięcy, zgodnie z regulaminem, w jednej kategorii muszą konkurować ze sobą produkty różnych marek, a samo określenie kategorii odbywać się będzie przy współpracy z instytutem badawczym. Nowością jest też metodologia badania – badanie zrealizuje  ACNielsen Polska wg globalnej metodologii Product of the Year. Ocenie podlegać będzie postrzegana innowacyjność, atrakcyjność oraz intencja zakupu (lub satysfakcja). Dodatkowo badanie skupi się na związanych z poszczególnymi kategoriami zwyczajach zakupowych i preferencjach konsumentów – badanie realizowane wg tej samej metodologii pozwala na porównanie wyników produktów z różnych rynków.

Ilona Mrozowska 2076 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.