Aldi bryluje na Wyspach

Sieć dyskontów Aldi Süd ogłosiła, że jej sprzedaż w 2016 r. w Wielkiej Brytanii i Irlandii wzrosła o 13,5 proc.

W roku finansowym 2016 Aldi wypracował na Wyspach 8,7 mld funtów przychodów ze sprzedaży. Zarząd sieci twierdzi, że jest to zasługa miliona nowych klientów, którzy zawitali do sklepów sieci w ubiegłym roku. Aldi ma w Zjednoczonym Królestwie 726 sklepów.

W ostatnim kwartale 2017 r. detalista planuje uruchomienie 23 sklepów, a kolejnych 70 zaplanowanych jest na 2018. Do 2022 r. niemiecki detalista chce rozbudować sieć do 1000 sklepów.

Szybka ekspansja odbiła się jednak na wynikach finansowych Aldiego. Zysk operacyjny spadł o 17 proc. do 211,3 mln funtów.

- Nasz wzrost przyspiesza dzięki setkom tysięcy nowych klientów, którzy zaczęli kupować w Aldim – powiedział Matthew Barnes, prezes Aldiego na Wielką Brytanię i Irlandię. - Dzieje się tak w całej Wielkiej Brytanii, a wszystko to działa w prosty sposób - produkty porównywalne z wiodącymi markami i produkty premium, takie jak w supermarketach za najniższe w Wielkiej Brytanii ceny - dodał.

Z ostatnich badań Kantar Worldpanel wynika, że Aldi jest obecnie na piątym miejscu wśród detalistów FMCG w Wielkiej Brytanii za tzw. „wielką czwórką” z udziałem wielkości 7 proc. Pisaliśmy o tym w Handlu Extra tutaj: http://handelextra.pl/artykuly/203286,tesco-zwieksza-sprzedaz-ale-traci-udzialy-w-rynku

Magdalena Weiss 824 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.