Tego w handlu jeszcze nie było!

Walmart w Dolinie Krzemowej testuje dostawy wprost do lodówki, a w niewielkim supermarkecie sieci Costcutter przy londyńskim Uniwersytecie Brunel wprowadzono płatność… palcem.

Walmart, największy detalista na świecie, razem z August Home - dostawcą inteligentnych zamków i inteligentnych akcesoriów do domu - rozpoczął testy dostaw do kuchni klientów.

Kurier uzyskuje dostęp do domów klientów za pomocą autoryzowanego, jednorazowego kodu i w ten sposób może zostawić zakupy w kuchni zamawiającego, umieszczając wymagające schłodzenia produkty w lodówce. Odbiorca otrzyma informację o dostawie i będzie mógł śledzić cały proces w czasie rzeczywistym. Test przeprowadzony zostanie w Dolinie Krzemowej (północna część amerykańskiego stanu Kalifornia). 

Jeszcze inne rozwiązanie zaproponowano w niewielkim supermarkecie sieci Costcutter przy londyńskim Uniwersytecie Brunel, w którym to wprowadzono płatność… palcem.

Nowe biometryczne rozwiązanie po raz pierwszy zastosowano w handlu detalicznym. System rozpoznaje klienta po układzie żył w palcu poniżej opuszki. Przy pierwszej wizycie klient płaci kartą i pozostawia w pamięci urządzenia swój układ biometryczny żył w palcu (nie linii papilarnych!). Przy kolejnej wizycie wystarczy już, by przyłożył palec do czytnika, a należność zostanie ściągnięta z jego karty. Identyfikację unikatowego układu żył w trzech wymiarach zapewnia system Fingopay firmy Sthaler. Sama technika została po raz pierwszy zaprezentowana przez firmę Hitachi i od kilku lat używana jest przez klientów biznesowych banku Barclays. Fingopay był już na początku roku testowany w barze w Camden, ale w przypadku sklepu detalicznego jest to jego debiut.

Grupa Costcutter, zrzeszająca niezależnych detalistów, nie wyklucza przeniesienia systemu na kolejne sklepy. Sthaler z kolei utrzymuje, że prowadzi rozmowy także z innymi sieciami supermarketów na temat wprowadzenia nowego rozwiązania.

Z badań firmy Salesforce wynika, że sztuczna inteligencja wykorzystana w rozwiązaniach wspomagających sprzedaż, marketing i obsługę klienta, będzie motorem rozwoju światowej gospodarki. Do 2021 r. sztuczna inteligencja przyczyni się do wzrostu przychodów firm o ponad bilion dolarów.

Magdalena Weiss 950 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.