Eurocash promuje aplikację PingWin

Dzięki niej pracownicy sklepów mogą zdobywać wiedzę niezbędną do polecenia klientom produktu, ale też dowiadywać się, jak prowadzić profesjonalne rozmowy.

Jak podkreślają przedstawicieli Eurocashu, właściciele niewielkich i niezależnych sklepów, na co dzień muszą stawić czoła potężnej konkurencji. Dyskonty i hipermarkety przyciągają bowiem klientów bombardując ich rozmaitymi promocjami na wybrany asortyment.

Tymczasem kupujący w niezależnych sklepach małoformatowych także mogą cieszyć się atrakcyjnymi cenami. Co więcej, mogą liczyć również na indywidualne podejście personelu i jego fachową poradę. A ta jest szczególnie ważna zwłaszcza, gdy szerokość półki może powodować dezorientację i trudności w podjęciu decyzji o zakupie. Nieszablonowa obsługa w takich przypadkach jest ważnym aspektem budowania przewagi konkurencyjnej.

Ustawiczne podnoszenie kwalifikacji personelu w zakresie technik sprzedaży, jak i oferty produktowej to dziś  sposób na utrzymanie klientów. Dotyczy to zwłaszcza branży alkoholowej.

Z przeprowadzonego dla Grupy Eurocash badania wśród jej klientów (wrzesień 2016) wynika, że 29 proc. ankietowanych chciałaby poszerzyć swoją wiedzę na temat asortymentu, który sprzedaje. Jednocześnie 7 proc. z nich wskazywała, że jedną z głównych barier w prowadzeniu biznesu to trudności w znalezieniu rzetelnych i kompetentnych pracowników. Niemal taki sam odsetek respondentów - 7,3 proc. - sugerował, że bieżące informacje o nowościach i produktach są dla nich najbardziej atrakcyjną formą wsparcia sprzedaży. Niewiele mniej bo 6,5 proc. klientów Eurocash chętnie zamawiałoby informacje dotyczące produktowych i konsumpcyjnych trendów z Polski i zagranicy, zaś 5 proc. chciałoby od swojego dostawcy alkoholi regularnych szkoleń na temat produktów oraz technik sprzedaży.

Odpowiedzią na te potrzeby jest stworzona przez Eurocash aplikacja mobilna PingWin.

- Małe sklepy nie muszą mieć kompleksów. Potrzebują za to kompleksowych rozwiązań. Zależało nam na tym, by stworzyć narzędzie, które odpowie na potrzeby naszych klientów związane z podnoszeniem kwalifikacji personelu. Tak powstał PingWin - mobilna aplikacja, która w prosty i przyjemny sposób edukuje na temat sprzedawanego asortymentu. Każda sesja trwa zaledwie kilka minut. PingWin to krótkie lekcje oraz quizy związane z kategorią alkoholi - mówi Maciej Hojszyk, dyrektor marketingu i rozwoju sprzedaży Eurocash Alkohole.

Jego zdaniem dzięki aplikacji pracownicy sklepów mogą nie tylko zdobywać wiedzę niezbędną do polecenia klientom najlepszego produktu, ale również dowiadywać się, jak prowadzić profesjonalne rozmowy. PingWin pozwala na stworzenie własnej drużyny i rywalizację z innymi zespołami o miano naczelnego eksperta wiedzy o alkoholu. Dostęp do aplikacji i wszystkich jej funkcjonalności jest bezpłatny.

PingWin jest jednym z trzech narzędzi, które jako P@kę Lidera, Eurocash promuje wśród sklepów detalicznych. W jej skład wchodzą także aplikacja mobilna Drinco pozwalająca detalistom udostępniać kupony rabatowe, które konsument może zrealizować w lokalnych sklepach oraz Kreator Gazetek, w którym można szybko i prosto stworzyć gazetki i plakaty reklamowe. Aplikacje Drinco i PingWin są dostępne do pobrania w Google Play i App Store.

Informacje o nowych narzędziach dla przedsiębiorców znajdują się pod adresem: www.alkohole.eurocash.pl/paka-lidera/.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.