Delko chce rozwijać drogerie i sklepy spożywcze

Skonsolidowane przychody Grupy Delko w I półroczu 2017 r. wyniosły 317,2 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w I półroczu 2016 r. o 13,2 proc.

Wzrósł także zysk: operacyjny wyniósł 10,5 mln zł, co jest kwotą wyższą o 29,8 proc. od zysku ubiegłorocznego, natomiast skonsolidowany zysk netto osiągnął poziom 7,7 mln zł, co oznacza 31-proc. wzrost w stosunku do wyniku z I półrocza 2016 r.  

– Na osiągnięte wyniki w I półroczu 2017 r. wpływ miała przede wszystkim konsekwentna realizacja strategii grupy kapitałowej, której głównymi elementami są efektywne zarządzanie marżą i kosztami operacyjnymi, efektywne zarządzanie kapitałem pracującym, rozwój sprzedaży produktów pod marką Delko, rozwój programu franczyzowego Blue Stop, a także zakup spółki RHS prowadzącej 24 sklepy Sedal – podsumowuje spółka w sprawozdaniu finansowym.

Spółka dominująca grupy – Delko deklaruje, że w najbliższym czasie równolegle do działalności dystrybucyjnej zamierza inwestować w rozwój w obszarze własnego handlu detalicznego. Rozwija również sieć franczyzową Blue Stop, do której należą obecnie 342 placówki. Z kolei inna spółka z grupy – Lavende inwestuje w rozwój własnej sieci drogerii.

Od lutego 2017 r. w skład Grupy Delko weszła spółka RHS z Wielunia. Prowadzi ona sklepy spożywcze o powierzchni sprzedażowej od 150 do 100 mkw., zlokalizowane w średnich i małych miejscowościach. Obecnie do sieci pod szyldem Sedal należą 24 sklepy w województwach łódzkim, opolskim i wielkopolskim. Zaopatrywane są one z centralnego magazynu spożywczego. Grupa Delko zapowiada, że planuje rozwijać działalność w obszarze handlu detalicznego artykułami spożywczymi.

Podstawowym przedmiotem działalności gospodarczej Grupy Delko jest hurtowa dystrybucja dóbr FMCG – ważniejszych krajowych i światowych producentów chemii gospodarczej, kosmetyków, artykułów higienicznych oraz drobnych producentów AGD na terenie Polski. Prowadzi również dystrybucję produktów własnych marek. Sprzedaż i dystrybucja jest odbywa się poprzez regionalnych przedstawicieli, sieć własnych hurtowni i bezpośrednią obsługę dużych klientów detalicznych. Końcowymi odbiorcami Grupy Delko są hurtownie, sieci handlowe, sklepy oraz klienci z kanału HoReCa. Na poszczególne linie produktowe składają się min.: Filip, Teak, Delikato, Blue, Oskar, Domowy, Profesional.

Zdjęcie: Photogenica

Magdalena Weiss 834 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.