Wędliny z certyfikatem QAFP sprzedają się coraz lepiej

Trend ten obserwują Zakłady Mięsne "Łmeat-Łuków", które przystąpiły do systemu QAFP w zakresie produkcji wędlin w 2013 r. Firma kontynuuje nie tylko sprzedaż wędlin z certyfikatem, ale i ich kampanię.

Pod hasłem Linia produktów z Łukowa - Gwarancją Jakości QAFP producent promuje trzy produkty. Chodzi o kiełbasy: podwawelską ekstra, żywiecką oraz krakowską suchą, których produkcja od hodowli tuczników po wyrób gotowy spełnia wymagania krajowego Systemu Gwarantowanej Jakości QAFP. Kampania informacyjno-promocyjna zaczęła się 24 marca 2017 r. i będzie trwała do 23 maja 2018 r. Realizowana jest przez konsorcjum Zakładów Mięsnych "Łmeat-Łuków" oraz hodowcę trzody chlewnej Ireneusza Górę. Przedsięwzięcie współfinansowane jest ze środków Unii Europejskiej.

Działania obejmują spoty w tv oraz udział w różnych wydarzeniach organizowanych w całej Polsce i związanych z żywnością, np. Jarmark Dominikański w Gdańsku, Targ Śniadaniowy w Warszawie, a w najbliższym czasie - targi Polagra Food w Poznaniu.

Hodowla Ireneusza Góry znajduje się w Bukowcu (gmina Jabłonowo, powiat brodnicki) i liczy ok. 1100 tuczników. Jak podkreśla hodowca, spełniając kryteria certyfikatu używa tylko paszy ze zbóż, nie stosuje jako karmy odpadów poprodukcyjnych, antybiotyków czy też hormonów. Wymogiem jest też określona rasa świń - są to krzyżówki Polskiej Białej Zwisłouchej (PBZ) oraz Wielkiej Białej Polskiej (WBP).

Monika Gątarz, kierownik działu marketingu w ZM "Łmeat-Łuków" podkreśla w rozmowie z Handlem Extra, że wędliny producenta z certyfikatem QAFP sprzedają się rok do roku coraz lepiej. Ocenia wzrost ich sprzedaży na 10 proc. Trafiają one na półki sklepów Auchan, Carrefoura, Tesco, a także placówek franczyzowych i niezależnych z kanału małoformatowego. Istotnym kanałem dystrybucji są sklepy firmowe producenta. Ponad 150 takich sklepów znajduje się głównie we wschodniej Polsce. Ale też w stolicy, gdzie działa ich 15. Kiełbasy z certyfikatem są także eksportowane, głównie na rynek niemiecki. W polu zainteresowania producenta z Łukowa jest także Irlandia Północna, gdzie również prowadzone są działania w ramach kampanii promocyjnej. ZM "Łmeat-Łuków" przystąpił do systemu QAFP w zakresie produkcji wędlin w 2013 r.

System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP (Quality Assurance for Food Products) powstał w 2009 r. z inicjatywy Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, organizacji zrzeszającej przedsiębiorstwa branży mięsnej. Decyzją Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi uznany został krajowym systemem jakości żywności. Normami są objęte wszystkie etapy produkcji - od hodowli, żywienia zwierząt i warunków ich chowu, poprzez ubój, rozbiór, przetwórstwo, transport, konfekcjonowanie i pakowanie, aż po magazynowanie i sprzedaż. Jednym z celów powstania systemu było promowanie wysokiej jakości polskich produktów.

O innych kampaniach promujących polskie mięso i wędliny:  http://handelextra.pl/artykuly/199324,polska-smakuje-jakoscia

 

Barbara Mikusińska 631 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.