E.Leclerc zmienia się, chce też kupić Krakowski Kredens

Sieć E.Leclerc planuje zanotować w tym roku ok. 2-proc. wzrost obrotów, modernizuje istniejące sklepy, złożyła też ofertę zakupu Krakowskiego Kredensu - dowiedział się "Handel Extra".

- Wszystko wskazuje na to, że chude lata za nami – powiedział podczas III Targów Produktów Spożywczych E.Leclerc Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska.

Poinformował, że sieć notuje lekki wzrost obrotów LfL i najprawdopodobniej bieżący rok zamknie 1,5-2 proc. wzrostem sprzedaży. Przypomnijmy, w 2016 r. E.Leclerc osiągnął obroty w wysokości 2,7 mld zł.

- Jestem przekonany, że nadchodzi dobry czas dla takich sklepów jak super- i hipermarkety E.Leclerc. - Klienci zauważyli, że dyskonty, na które był boom, nie zaspokajają wszystkich ich potrzeb. My oferujemy znacznie więcej, m.in. promujemy regiony – podkreśla.

Prezes (na zdjęciu) ujawnia, że sieć ma bardzo szerokie plany. - Modernizujemy dotychczasowe placówki, część z nich będzie powiększana - mówi Jean-Philippe Magré. - Złożyliśmy też do krakowskiego sądu ofertę zakupu sieci Krakowski Kredens. Kiedy będzie decyzja? Trudno powiedzieć, ale myślę, że nastąpi to w miarę szybko – dodaje.

Centrala sieci pracuje też nad ujednoliceniem systemu sklepów stacjonarnych prowadzących ponadto sprzedaż przez internet. - Za dwa lata interfejsy powinny być ogólnopolskie a zakupy lokalne. Zaproponujemy taki techniczny omnichannel – ujawnia Magré. Obecnie działa 11 e-sklepów E.Leclerc i kilka kolejnych jest już w zaawansowanych planach.

Prezes dodaje, że z roku na rok rośnie też liczba dostawców, z którymi współpracuje E.Leclerc. Obecnie 47 sklepów E.Leclerc kooperuje już z ponad 600 producentami.

Stowarzyszenie E.Leclerc działa w Polsce od 1995 r. To grupa niezależnych przedsiębiorców, którzy w sposób autonomiczny zarządzają własnymi firmami, współpracują z regionalnymi producentami, wspierają lokalne społeczności, dopasowując swoją ofertę do lokalnych warunków. Kluczowym momentem dla rozwoju E.Leclerc w Polsce był rok 2010 i przejęcie od grupy Rewe sklepów Billa Polska.

Obecnie E.Leclerc zatrudnia ponad 5000 pracowników w 47 sklepach znajdujących się w 42 miastach na terenie 16 województw. Strategia biznesowa Stowarzyszenia E.Leclerc opiera się na trzech podstawowych filarach: rozwój sklepów już istniejących, zrzeszanie niezależnych partnerów oraz na zewnętrznym rozwoju.  W 2016 r. E.Leclerc osiągnął obroty w wysokości 2,7 mld zł.

Katarzyna Pierzchała 1561 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.