Dino chce pozyskać 500 mln zł z emisji obligacji

Sieć Dino Polska zdecydowała o ustanowieniu programu emisji obligacji na łączną kwotę 0,5 mld zł. Pieniądze przeznaczy na rozwój sieci.

Zarząd Dino Polska w związku z programem zawarł z mBankiem umowę dealerską oraz umowę agencyjną i depozytową. W ramach programu spółka będzie mogła dokonywać wielokrotnych emisji obligacji na okaziciela w złotych polskich.

- Decyzje dotyczące uruchamiania kolejnych emisji w ramach programu oraz ich wartości będą podejmowane w oparciu o bieżące potrzeby spółki związane z pozyskiwaniem finansowania. Szczegółowe parametry emisji obligacji będą ustalane przed emisją danej serii obligacji - napisało Dino w komunikacie.

Celem programu jest zróżnicowanie źródeł finansowania oraz optymalizacja kosztów działalności spółki, natomiast Dino zapewnia, że decyzja o uruchomieniu programu nie wpłynie na dotychczasowe założenia dotyczące ogólnego poziomu zadłużenia netto w relacji do wyniku EBITDA. Środki pieniężne pozyskane w ramach programu przeznaczane zostaną na rozwój działalności, w szczególności własnej sieci supermarketów proximity oraz centrów dystrybucyjnych i sieci logistycznej.

Grupa Dino planuje przekroczyć liczbę 1 200 otwartych sklepów do końca 2020 r. i ocenia, że potencjał rynku polskiego pozwala na funkcjonowanie co najmniej 2 700 sklepów Grupy Dino.

O wynikach Dino Polska w I półroczu 2017 r. i nakładach inwestycyjnych sieci pisaliśmy w Handlu Extra tutaj: http://handelextra.pl/artykuly/202535,dino-ma-juz-677-sklepow

Magdalena Weiss 946 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.