Tesco przekazało w tym roku ponad 1,6 tys. ton żywności

Tesco opublikowało dane na temat żywności niesprzedanej klientom, a nadającej się do spożycia. Mimo podejmowanych akcji wciąż tylko jedna czwarta tych produktów trafia do potrzebujących.

Tesco, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce i Europie Środkowej, opublikowała dane dotyczące skali marnowania żywności wewnątrz firmy w Polsce, Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. Podobne dane dla Tesco w Wielkiej Brytanii publikowane są od czterech lat.

Ponadto grupa Tesco ogłosiła wspólnie z 24 największymi globalnymi dostawcami firmy deklarację dotyczącą zmniejszenia skali marnowania żywności w ich organizacjach o połowę do roku 2030 oraz publikacji w ciągu 12 miesięcy danych na temat marnowania żywności, a także podjęcia kroków w celu zmniejszania skali tego zjawiska w łańcuchu dostaw i w domach klientów.

W roku finansowym 2016/17 w Polsce Tesco sprzedało ponad 1,15 mln ton produktów żywnościowych. 16,85 tys. ton to nadwyżki żywności – produkty niesprzedane klientom, z czego 6,29 tys. ton nadawała się jeszcze do spożycia. Jedna czwarta z tej masy została przekazana organizacjom charytatywnym bądź jako pokarm dla zwierząt; reszta została wyrzucona.

- Największą część wyrzucanej żywności stanowią produkty świeże – warzywa i owoce (42 proc.) oraz pieczywo (18 proc.). Równocześnie produkty te są podstawą darowizn dla banków żywości i organizacji charytatywnych - informuje Tesco.

Od momentu rozpoczęcia współpracy przez Tesco z bankami żywności i innymi lokalnymi organizacjami w roku 2013, łączna waga przekazanej żywności to 3,68 tys. ton, co odpowiada prawie 8,8 mln posiłków (dane do kwietnia 2017). Produkty przekazuje już 220 sklepów firmy w całym kraju.

11 września 2017 Tesco zadeklarowało podjęcie dwóch kolejnych kroków, które maja przeciwdziałać marnowaniu żywności: wprowadzenie oferty warzyw i owoców Perfectly Imperfect („doskonale niedoskonałych”) do wszystkich hipermarketów w Europie Środkowej, co ma pomóc dostawcom ograniczyć ilość warzyw i owoców marnowanych na etapie produkcji oraz rezygnację z promocji typu „kup jeden, drugi dostaniesz gratis” na warzywa i owoce we wszystkich sklepach w Europie Środkowej, by nie przyczyniać się do marnowania żywności w domach klientów.

Magdalena Weiss 834 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.