E.Leclerc powiększa przewagę nad Carrefourem

Udział sieci E.Leclerc we francuskim rynku jest o cały punkt procentowy większy niż udział Carrefoura.

W okresie 12 tygodni do 19 września do Leclerca należało 21,2 proc. francuskiego rynku detalicznego, podczas gdy Carrefour miał 20,2 proc. Tym samym przewaga lidera nad konkurentem wzrosła o 0,3 pkt proc. - wynika z danych Kantar Worldpanel. Następne w kolejności jest Intermarché (14,7 proc.), a dalej Casino (Géant) – 11,6 proc., Système U (10,8 proc.) oraz Auchan (10,4 proc.)

W pierwszej dziesiątce mieszczą się także Lidl (5,3 proc.), Delhaize (3,3 proc.) oraz Aldi (2,2 proc.). Lidl w tym czasie zyskał 450 tys. nowych klientów dzięki kampanii reklamowej w radiu i telewizji. Ogółem wydatki francuskich gospodarstw domowych spadły w omawianym okresie o 0,7 proc., natomiast od początku 2017 roku wzrosły o 0,6 proc.

- Francuski rynek FMCG wzrósł w tym roku tylko o 0,6 proc., a wolumenowo spadł o 0,1 proc. - powiedział Bruno Monteyne z Bernstein Research, komentując badania w ESM Magazine. - Konsumpcja rośnie wyraźnie słabiej niż populacja (+0,7 proc.), i to już dwa lata z rzędu. Słaby wzrost jest spowodowany strukturalnymi zmianami w zachowaniach konsumentów i będzie kontynuowany – przewiduje.

Magdalena Weiss 950 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.