Tesco zwiększa sprzedaż, ale traci udziały w rynku

Największy brytyjski detalista zwiększył swoją sprzedaż na rodzimym rynku między 19 czerwca a 10 września mocniej niż trzej najwięksi rywale z "wielkiej czwórki".

To wynik badania Kantar Worldpanel. Tesco zwiększyło przychody o 2,7 proc. rok do roku do 7,15 mld funtów, co dało mu 27,8 proc. udziału w rynku, o 0,3 pkt proc. mniej niż rok wcześniej. Drugi w kolejności Sainsbury’s urósł skromniej, o 2,1 proc. (15,7 proc. udziału w rynku), a trzecia Asda (należąca do Walmarta) sprzedała towarów za 1,5 proc. więcej poprzednio (15,4 proc.).

Do Morrisonsa należy 10,3 proc. brytyjskiego rynku detalicznego po tym, jak zwiększył obroty o 2,3 proc. To pierwszy wzrost sprzedaży tej sieci od stycznia.

Jednak najszybciej rosną niemieckie dyskonty. Liderem wzrostu okazał się Lidl – dynamika sprzedaży sięgnęła 19,2 proc. Brytyjczycy zostawili w tej sieci niemal 1,35 mld funtów, co daje jej ósme miejsce na rynku z minimalną stratą do siódmego Waitrose’a. Udział rzędu 5,3 proc. jest o 0,7 pkt proc. wyższy niż rok temu. Drugi pod względem tempa wzrostu jest Aldi (15,6 proc.), który umocnił się na piątym miejscu z 6,9-proc. udziałem w rynku. Razem obie sieci przyciągają już niemal co ósmego funta wydawanego przez Brytyjczyków w sklepach z FMCG, podczas gdy dziesięć lat temu do kas niemieckich dyskontów trafiał co 25. funt – poinformował Fraser McKevitt z Kantar Worldpanel. - W ciągu ostatnich trzech miesięcy niemal 63 proc. klientów odwiedziło któryś ze sklepów tych dwóch sieci. Przed rokiem było to 58,5 proc. - powiedział, cytowany przez ESM Magazine.

Magdalena Weiss 946 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.