Harper Hygienics sprzedał więcej

Producent artykułów higienicznych do oczyszczania skóry, do którego należy marka Cleanic, zwiększył w II kwartale swoje przychody niemal o 10 proc.

Szacowane przychody ze sprzedaży Harper Hygienics wyniosły od kwietnia do czerwca 2017 r. 61,3 mln zł wobec 56,0 mln zł rok wcześniej. W I kwartale producent miał 45,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 8 proc. mniej niż w I kw. 2016 r. Łącznie sprzedaż była więc o 1,5 mln wyższa niż w dwóch pierwszych kwartałach ubiegłego roku.

- Wzrost przychodów wynika ze zwiększenia sprzedaży w segmencie włóknin o 36 proc., dzięki wzrostom sprzedaży marek własnych sieci handlowych o ok. 23 proc. rok do roku oraz rosnącej sprzedaży włókniny Arvell w kanale B2B – tłumaczy wyniki II kwartału spółka w komunikacie.

Zarząd spółki szacuje, że w segmencie bawełnianym w II kw. nastąpił spadek sprzedaży rzędu 13 proc. w ujęciu rocznym, natomiast eksport wzrósł o 24 proc., przede wszystkim dzięki podwojeniu zbytu na rynkach wschodnich – w Rosji, na Ukrainie i w Europie Środkowo-Wschodniej – w efekcie współpracy z Grupą iCotton.

Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł według wstępnych szacunków 11,2 mln zł i był o ponad połowę niższy od uzyskanego w II kw. 2016 roku. - Rentowność brutto ze sprzedaży pozostawała pod wpływem wyższych niż w tym samym okresie 2016 r. cen surowców, w szczególności wyczesów bawełnianych, oraz zmiany struktury sprzedaży w segmentach – wyjaśnia spółka. – Zarząd szacuje, że dzięki utrzymaniu stabilnych kosztów wsparcia sprzedaży oraz niższych kosztów ogólnego zarządu w II kw. 2017 spółka odzyskała rentowność EBITDA – dodaje.

Szacowany zysk EBITDA z działalności operacyjnej wyniósł 1,2 mln zł, a po uwzględnieniu transakcji jednorazowych – 3,6 mln zł wobec 3,9 mln zł przed rokiem i straty w wysokości 2,4 mln zł w I kw. 2017 r. Pełny raport finansowy za I półrocze producent opublikuje 29 września.

Magdalena Weiss 946 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.