Carrefour i ID Logistics rozszerzają współpracę we Francji

Obie firmy uruchamiają kolejną platformę logistyczną.

W Brie-Comte-Robert otwarty został właśnie magazyn z temperaturą kontrolowaną o powierzchni 20 tys. mkw. ID Logistics będzie odpowiadać za codziennie zaopatrzenie 461 sklepów convenience w regionie Paryża, obsługujących klientów w ramach trzech sieci: Carrefour Contact, Carrefour City i Carrefour Express.

Platforma logistyczna Carrefour w Brie-Comte-Robert, gdzie pracuje ok. 200 osób, działa przez całą dobę, sześć dni w tygodniu. Składowane są tu m.in. owoce, warzywa, drób i chemia gospodarcza, a do sklepów rocznie wysyłanych będzie ok. 17 mln sztuk paczek i 95 tys. palet.

Nowy magazyn jest częścią uproszczonego i zmodernizowanego łańcucha dostaw sieci Carrefour, który zapewnia zaopatrzenie sklepów convenience w regionie paryskim, pozwala też na zmniejszenie kosztów transportu i ograniczenie jego wpływu na środowisko. Budynek magazynu, certyfikowany przez firmę BREEAM, spełnia wszystkie wymagania zrównoważonego budownictwa i ochrony środowiska. 

- Nowoczesny magazyn Brie-Comte-Robert w pełni odpowiada naszym potrzebom operacyjnym i będzie miał istotne znaczenie dla rozwoju sieci sprzedaży detalicznej w regionie paryskim - mówi Florence Batchourine, head of Carrefour Supply Chain.

We Francji działa ponad 5 600 sklepów sieci Carrefour w czterech różnych formatach - hipermarkety, supermarkety, convenience i cash&carry. Carrefour rozwija również różne rozwiązania wielokanałowe, takie jak e-commerce, Drive, Click&Collect, dostawy ekspresowe i aplikacje mobilne. Jest drugim największym na świecie sprzedawcą detalicznym. We Francji jest numerem 1, zatrudnia 115 tys. pracowników. Dziennie obsługuje ponad 3 mln klientów.

Natomiast ID Logistics jest międzynarodową grupą specjalizującą się w logistyce kontraktowej z siedzibą w Cavaillon we Francji. Firma zatrudnia 18,5 tys. pracowników, w ponad 275 lokalizacjach w 16 krajach. W 2016 roku osiągnęła przychód w wysokości 1,070 mld euro. Firma powstała w 2001 roku we Francji, skąd rozpoczęła się jej międzynarodowa ekspansja. Grupa jest zarządzana przez Erica Hemara.

Joanna Hamdan 5306 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.