Aldi Nord chce skoncentrować zakupy produktów markowych

Produkty te odgrywają coraz większą rolę w ofercie Aldiego. Dyskonter chce skoncentrować ich zakupy dla kilku krajów, by uzyskać oszczędności z efektu skali.

To, co już teraz niemiecki dyskonter praktykuje w przypadku zakupów produktów pod markami własnymi sieci, czyli zbiorcze zakupy dla sklepów w kilku krajach, teraz ma działać również w przypadku produktów markowych. Wprawdzie ich oferta jest i nadal będzie dostosowana do lokalnych warunków i przyzwyczajeń konsumentów, jednak na półkach Aldiego występuje cały szereg produktów identycznych na różnych rynkach – pisze Lebensmittel Zeitung. Oprócz efektu synergii przy samych zakupach da to również możliwość przeprowadzania równoczesnych akcji promocyjnych.

Dyskonter potwierdza, że zamierza skupić procesy zakupowe ponad granicami państw i wspólnie opracowywać dla różnych rynków ofertę spożywczą i przemysłową. Szczególnie dotyczy to produktów dostarczanych przez międzynarodowe koncerny, obecne w wielu krajach. Do tej pory często kierownictwo każdej z krajowych spółek negocjowało warunki niezależnie od siebie.

Aldi Nord chce też w tren sposób zyskać większy wpływ na zagraniczne oddziały niż ma to miejsce w przypadku Aldi Süd, choć ten ostatni również rozważa zacieśnienie zakupów ponad granicami, pisze gazeta.

Producenci cenią sobie współpracę z Aldim Nord jako kontrahentem, który nie stawia wygórowanych warunków i nie forsuje skomplikowanych kontraktów. Dyskonter uważany jest za solidnego i wiarygodnego partnera, który zapewnia zbyt dużej ilości towarów – pisze LZ. I choć ekspercie twierdzą, że prostota relacji Aldiego z dostawcami zostanie zachowana, to trudno przypuszczać, by przepuścił on możliwość czerpania korzyści z jednoczesnego zakupu większej ilości produktów.

To model zakupów od dawna stosowany przez Lidla, który produkty oferowane w różnych krajach kupuje zbiorczo poprzez centralę w Niemczech. W ten sposób uzyskuje lepszą cenę i środki na inwestycje, które często wykorzystuje także w rywalizacji z Aldim.

Aldi Nord poza Niemcami obecny jest także w Belgii, Danii, Francji, Polsce, Luksemburgu, Holandii, Portugalii i Hiszpanii. Największym zagranicznym rynkiem jest dla niego Francja, w której ma ponad 900 sklepów. W Polsce należy do niego ponad 120 placówek.

O nowej strategii Aldi Nord w Polsce pisaliśmy tutaj: http://handelextra.pl/artykuly/202733,aldi-zaczyna-walke-o-polski-rynek

Na zdjęciach oferta markowych produktów w warszawskim sklepie Aldiego. Widoczne są braki mimo przedpołudniowej pory, co może świadczyć o trudnościach we wdrażaniu nowej strategii.

Magdalena Weiss 950 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.