Nestlé przejmuje większość udziałów w Blue Bottle Coffee

Wraz z przejęciem Blue Bottle Coffee, koncern wchodzi w szybko rozwijający się segment kawiarni super premium z uznaną marką dla kawowych smakoszy.

Przejęcie 68 proc. udziałów w Blue Bottle Coffee (Oakland Kalifornia) umożliwi Nestlé umocnienie pozycji na amerykańskim rynku kawy, największym na świecie, jak i na arenie międzynarodowej.

- Ten krok podkreśla koncentrację firmy Nestlé na inwestowaniu w kategorie wysokiego wzrostu. To także odpowiedź firmy na obecne trendy konsumenckie. Pasja Blue Bottle Coffee do wysokiej jakości kaw sprawiła, że marka osiągnęła sukces, a droga jej rozwoju jest jasno zdefiniowana - mówi Mark Schneider, dyrektor generalny Nestlé.

W ciągu ostatnich 15 lat Blue Bottle Coffee osiągnęła status ikony wśród konsumentów napojów kawowych i oferuje jedną z najwyższej jakości kaw. Na koniec 2017 r. liczba kawiarni Blue Bottle Coffee wyniesie 55 placówek (na koniec 2016 roku liczba ta wynosiła 29). Firma wprowadziła także do sprzedaży produkty gotowe do picia z segmentu super-premium, kawy palone oraz mielone, które sprzedawane są zarówno w sklepach jak i przez Internet.

Blue Bottle Coffe nadal będzie działać, jako samodzielna jednostka. Jednocześnie firma będzie miała wsparcie  ze strony specjalistów w dziedzinie kawy Nestlé, będzie mogła także korzystać z jej silnego i globalnego zasięgu. Obecne kierownictwo, jak i pracownicy zachowają udział mniejszościowy w firmie. Bryan Meehan będzie nadal pełnił obowiązki dyrektora generalnego, a założyciel Blue Bottlle Coffee James Freeman pozostanie na stanowisku dyrektor ds. produktów.

- Moim celem jest zapewnienie bezpiecznej przyszłości Blue Bottle Coffee, która umożliwi jej dalszy rozwój. Jestem podekscytowany współpracą z firmą Nestlé i zarazem pewny, że nasza współpraca sprawi, że staniemy  się światowym liderem w dziedzinie kawy specjalnej - powiedział Bryan Meehan, dyrektor generalny Blue Bottlle Coffee.

Nestlé jest największym na świecie producentem kawy z takimi markami jak Nescafé i Nespresso. Ta pierwsza  jest wiodącą na świecie marką kawy dostępną w ponad 180 krajach.

Joanna Hamdan 5292 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.