Mainfreight rozszerza usługę frachtu lotniczego

Nowozelandzki operator logistyczny rozszerza usługę frachtu lotniczego o konsolidację ładunków w relacji Hongkong - Amsterdam. Mainfreight gwarantuje na tej trasie stałe ceny za fracht, bez względu na to czy jest to niski czy wysoki sezon w transporcie lotniczym.

Grupa Mainfreight specjalizuje się w obsłudze łańcuchów dostaw oraz usługach spedycyjnych, oferując rozbudowaną sieć globalnych połączeń transportowych na świecie obejmujących tzw. fracht air&ocean i drogowy.

Obecnie operator rozwija usługę frachtu lotniczego, w ramach której dokonuje konsolidacji przesyłek na lotnisku w Hongkongu, ograniczając dzięki temu koszty i formalności, a przede wszystkim zapewnia przestrzeń ładunkową i stałe ceny za fracht. Istotne jest to zwłaszcza w sezonie wzmożonego ruchu towarów, np. w okresie przedświątecznym (od października do grudnia), kiedy to może pojawić się problem z wolną powierzchnią ładunkową w samolotach.
Rejsy odbywają się dwa razy w tygodniu samolotami frachtowymi. Skonsolidowane przesyłki z Hongkongu trafiają do hubu na lotnisku w Amsterdamie, gdzie są rozformowywane i dalej dostarczane do krajów takich jak Niemcy, Belgia, Francja, Wielkiej Brytania czy Polska.

Przesyłki przewożone są tam następnego dnia po dostarczeniu na lotnisko Schiphol w Amsterdamie. Analogicznie Hongkong jest kluczową lokalizacją dla południowej części Chin, co umożliwia szybki i opłacalny transport przesyłek pochodzących z Shenzhen i Guangzhou.

- Cieszymy się mogąc zaoferować naszym klientom usługę konsolidacji lotniczej. Istotnym jej elementem jest krótki „transit time” na trasie Hongkong – Europa – mówi Łukasz Wyszkowski, branch banager, Mainfreight Poland. - Relacja Hongkong – Amsterdam jest jedną z kluczowych także dla wielu klientów z Polski, którzy z pewnością docenią naszą nową usługę – uważa Wyszkowski.

Z danych firmy Mainfreight wynika, że do najczęściej przewożonych transportem lotniczym towarów z Chin do Europy zalicza się elektronikę, ubrania, towary wysokowartościowe oraz części zamienne, np. do maszyn, urządzeń i samochodów. Według szacunków IATA, w lipcu 2017 r. skala przewozów linii lotniczych z regionu Azji i Pacyfiku wzrosła o 11 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, a zdolności produkcyjne w tym regionie wzrosły o 6,3 proc. Wzrost popytu na przewozy lotnicze cargo był silny na wszystkich głównych trasach do /z tego regionu.

Mainfreight Poland jest częścią Grupy Mainfreight oraz kompleksowym dostawcą rozwiązań logistycznych w ramach łańcuchów dostaw. W Polsce jest obecny od 2012 r., dzięki przejęciu firmy Wim Bosman, działającej na polskim rynku od 2005 r. Specjalizuje się w transporcie drogowym, spedycji morskiej oraz lotniczej. Dzięki rozwiniętej siatce drogowych połączeń drobnicowych i niestandardowej realizacji usług, operator zapewnia krótszy czas transportu ładunków m.in. do Holandii, Belgii, Rumunii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Hiszpanii oraz na Ukrainę.

Mainfreight Poland ma flotę własną liczącą 60 zestawów ciężarowych (ciągnik + naczepa) i współpracuje z podwykonawcami, dysponującymi ponad 200 autami. Dzięki międzynarodowej siatce połączeń Grupy, Mainfreight Poland konsekwentnie rozszerza zakres obsługi kierunków międzynarodowych. Firma ma trzy oddziały: w Warszawie, Katowicach i Poznaniu. Obecnie zatrudnia ok. 150 osób. Dyrektorem zarządzającym Mainfreight Poland jest Beata Krawczyk.

Katarzyna Pierzchała 1430 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.