Visa Checkout - w Internecie tak szybko jak zbliżeniowo

Do końca br. Visa chce osiągnąć akceptację usługi Visa Checkout przez 40 proc. detalistów działających na polskim rynku e-commerce. Firma rozpoczęła właśnie kampanię edukacyjno-reklamową promującą tę szybką formę płatności online.

Usługa Visa Checkout dostępna jest w 26 krajach i ma 24 mln zarejestrowanych użytkowników. Stworzono ją z myślą o zaspokojeniu potrzeb zarówno konsumentów, jak i detalistów. Dzięki Visa Checkout konsumenci mogą dokonywać szybkich, łatwych, wygodnych i bezpiecznych płatności online, w dowolnym czasie i z dowolnego urządzenia. Z kolei detalistom – jak wskazują badanie Visa comScore oraz dane z serwisu LastMinute.com – usługa zapewnia wyższy współczynnik konwersji sprzedaży oraz wyższe kwoty transakcji niż przy innych metodach płatności.

- Visa Checkout pełni kluczową rolę w strategii cyfrowej Visa. Ściśle współpracujemy z wieloma partnerami w celu wprowadzania kolejnych innowacji i dalszego podnoszenia zadowolenia użytkowników oraz konwersji sprzedaży – podkreśla William Levaggi, wiceprezydent odpowiedzialny za produkty cyfrowe w Visa.

W Polsce usługa jest obecna od kwietnia br. i od momentu jej wprowadzenia Visa intensywnie pracuje nad rozbudową sieci akceptacji tej usługi. Dzisiaj z tej formy płatności online można korzystać już w tysiącach polskich sklepów internetowych. Płatności z Visa Checkout są dostępne m.in. dzięki wdrożeniu rozwiązania na tzw. formatce płatniczej w sklepach on line obsługiwanych przez PayU. Przybywa również detalistów, którzy decydują się na umieszczenie przycisku Visa Checkout bezpośrednio w koszyku zakupowym, co jeszcze bardziej upraszcza proces płacenia.

- Chcemy, aby z Visa Checkout można było zapłacić w jak największej liczbie e-sklepów, dlatego pracujemy z kolejnymi integratorami płatności i detalistami – mówi Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.

Ambicją Visa jest, aby do końca roku za pomocą usługi można było płacić u polskich e-detalistów odpowiedzialnych za ponad 40 proc. obrotów w krajowym e-commerce.

Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Visa pokazują, że 9 na 10 badanych jest zadowolonych z transakcji i deklaruje chęć ponownego skorzystania z Visa Checkout (wewnętrzne dane produktowe Visa dotyczące zakupów dokonywanych z komputerów stacjonarnych, tabletów i urządzeń mobilnych, z wyłączeniem natywnych aplikacji mobilnych i zestawów narzędzi programistycznych SDK; grudzień 2016 r. - maj 2017 r., odpowiedzi udzieliło ponad 300 tys. detalistów z całego świata udostępniających usługę Visa Checkout). Co więcej, klienci korzystający z usługi znacznie rzadziej porzucają koszyki – finalizują 82 proc. transakcji zakupu towarów i usług już wybranych i umieszczonych w koszyku, a każdy z kupujących realizuje ich średnio o 30 proc. więcej niż pozostali.

Visa Checkout może być udostępniana przez detalistów na dwa sposoby. Pierwszym jest umieszczenie przycisku Visa Checkout bezpośrednio w koszyku zakupowym, co najbardziej ułatwia kupującym korzystanie z usługi, ponieważ ogranicza liczbę kroków w procesie płatności. Drugi sposób to możliwość zaoferowania Visa Checkout dzięki zintegrowaniu usługi z systemem obsługującego detalistę operatora płatności – wówczas klient sklepu wybiera tę metodę płatności na późniejszym etapie w procesie finalizowania zakupów, z tzw. formatki płatności.

- Dzięki Visa Checkout płatności kartą w internecie stają się wyjątkowo proste i wygodne. Nasi klienci mogli przekonać się o tym jako pierwsi w Polsce, a wyniki naszej wspólnej promocji pokazują, że nowa usługa przypadła im do gustu. Liczymy na to, że Visa Checkout stanie się ich podstawowym sposobem płacenia online, a tym samym pozwoli nam to podnieść jeszcze wyżej stopień konwersji – komentuje Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu, RTV Euro AGD.

Teraz Visa wystartowała z kampanią promującą Visa Checkout. Jej celem jest przyspieszenie rozwoju płatności kartami w e-commerce i zwiększenie zainteresowania usługą Visa Checkout wśród polskich konsumentów. Kampania obejmuje emisję spotów w telewizji (m.in. w TVN i TVP ), jak również w internecie, gdzie umieszczane są także inne materiały reklamowe (m.in. na Facebooku oraz w takich serwisach jak Gazeta.pl, Interia.pl, Onet.pl, Wp.pl emitowane są bannery i krótkie spoty wideo). W ramach kampanii, na wybranych stronach internetowych pojawią się również artykuły o charakterze edukacyjnym przedstawiające Visa Checkout.

Spoty telewizyjne wykorzystywane w kampanii można obejrzeć również tutaj: http://bit.ly/2vOT1CI oraz tutaj: http://bit.ly/2eOjpp4.

W kampanię włączeni są również detaliści aktualnie oferujący promocje związane z płatnościami za pomocą Visa Checkout. Przykładowo składając zamówienie w serwisie PizzaPortal.pl i opłacając je z Visa Checkout, użytkownicy otrzymują 10 zł zniżki. Aktualnie promocje są dostępne również przy płatnościach z Visa Checkout w serwisach Biletyregionalne.pl i SkyCash.com.

- Cieszymy się, że dzięki naszej współpracy z Visa, Polska stała się pierwszym krajem w Europie, gdzie dostępność Visa Checkout dla konsumentów osiągnęła znaczący zasięg. Trwająca ogólnopolska kampania reklamowa to również ważny sygnał dla obsługiwanych przez nas detalistów – usługa, która może wpłynąć na rozwój ich biznesu, jest teraz promowana na szeroką skalę – komentuje Joanna Pieńkowska-Olczak, country manager PayU w Polsce.

Na całym świecie sieć akceptacji Visa Checkout to 340 tys. detalistów. Wśród międzynarodowych akceptantów są również tacy, u których zakupu towarów i usług mogą dokonywać klienci z Polski – m.in. linie lotnicze Emirates czy sieć hoteli Marriott.

PayU szacuje, że obecnie polski rynek e-commerce wart jest obecnie 35,8 mld zł. W 2020 r. jego wartość ma wzrosnąć do 63 mld zł. Obecnie już 56 proc. Polaków kupuje w Internecie, a e-commerce ma 5,3 proc. udział w sprzedaży detalicznej w naszym kraju (dane za 2016 r.).

Katarzyna Pierzchała 1563 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.