UOKiK nadal bada sprawę platformy allegro.pl

UOKiK, który w lipcu br. przeszukiwał siedzibę Allegro w Polsce, nie zakończył działań w tej sprawie. - Na razie jest to postępowanie wyjaśniające, nie ma postawionych żadnych zarzutów - mówią Handlowi Extra przedstawiciele biura prasowego Urzędu.

Postępowanie wyjaśniające w sprawie praktyk Grupy Allegro, w trakcie którego zostało przeprowadzone przeszukanie, nadal jest w toku. Przedsiębiorcy skarżyli głównie wprowadzone przez spółkę zmiany w sposobie funkcjonowania platformy allegro.pl. Zmiany te miały powodować, że produkty sprzedawane na platformie przez oficjalny sklep Allegro miały być identyfikowane w wynikach wyszukiwania, jako najbardziej trafne.

- Działamy w Polsce od niemal 18 lat i w pełni respektujemy zasady konkurencji oraz prawa konsumentów, efektywnie wpływając na rozwój rynku e-commerce w Polsce. Prowadzimy działalność w oparciu o przepisy prawa i jesteśmy przekonani, że postępowanie potwierdzi wysokie standardy naszego działania - komentował w lipcu br. Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej Allegro.

Niemal połowa sklepów internetowych oprócz kanałów własnych prowadzi również sprzedaż na Allegro. Jednak, jak wynika z danych platformy Shoper, w ostatnim czasie sprzedają oni mniej towarów niż jeszcze rok temu. Największe spadki  w tym roku w porównaniu do 2016 r. ponieśli sprzedawcy branży dziecięcej i odzieżowej – udział z portalu aukcyjnego w ich przychodach spadł o 21 proc. Sprzedaż na Allegro miała również mniejszy udział w całkowitej sprzedaży w sklepach z działu upominki i akcesoria (- 16 proc.) oraz sport i podróże (- 13 proc.). Tymczasem do tej pory były to sklepy, które na portalu aukcyjnym sprzedawały zazwyczaj więcej niż przez własny e-sklep. Obecnie uzyskują oni większe przychody z kanału własnego niż z Allegro.

Allegro istnieje od 1999 r., kiedy to holenderski przedsiębiorca Arjan Bakker założył serwis aukcyjny Allegro. W lipcu 2003 r. Allegro.pl zarejestrowało pierwszy milion użytkowników. Obecnie Allegro to ponad 20 mln zarejestrowanych klientów, którzy kupują milion przedmiotów dziennie. Ponad 85 proc. transakcji dotyczy produktów nowych, sprzedawanych po ustalonej cenie. Allegro współpracuje z kilkuset markami, a sprzedaż na platformie prowadzi ponad 100 tysięcy małych i średnich firm handlowych i dystrybutorów.

Ilona Mrozowska 2093 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.