Wawel z nową strategią i komunikacją

Krakowski producent czekolady - firma Wawel - przechodzi proces rebrandingu i wdraża nową strategię komunikacyjną dla swoich marek.

Marka Wawel przechodzi właśnie proces rebrandingu i wdraża nową strategię komunikacji. Znalazło to odzwierciedlenie w nowej identyfikacji wizualnej – odświeżonym logo i opakowaniach, a także rozpoczętych właśnie kampaniach dla poszczególnych subbrandów.

- Misję marki Wawel można streścić w kilku zdaniach: Mamy potrzebę pozytywnego wpływania na świat i w związku z tym dążymy do tworzenia naturalnych i innowacyjnych słodyczy dostępnych na co dzień. Stale doskonalimy nasze produkty dbając o ich jakość i skład według założeń pionierskiego projektu "Dobre składniki" – wyjaśnia Tadeusz Czarniecki, dyrektor marketingu firmy Wawel.

Projekt "Dobre składniki" polega na udoskonalaniu receptury produktów firmy, tak aby nie zawierały zbędnych substancji konserwujących, barwników czy sztucznych aromatów. Firma stawia za to na wysokiej jakości ziarno kakaowca, lecytynę z certyfikowanych ziaren soi (bez GMO), stopniową eliminację oleju palmowego, a także zwiększenie zawartości tych surowców, które są pożądane w danym wyrobie, np. orzeszków arachidowych w Michałkach. Nad procesem czuwa specjalnie powołana Rada Ekspertów, składająca się ze specjalistów w zakresie technologii żywności, towaroznawstwa czy dietetyki, którzy na co dzień związani są z publicznymi uczelniami wyższymi.

Firma rusza też z nową komunikacją swoich marek. Wdrażana strategia dotyczy wszystkich produktów marki. Uruchomiona kampania obejmuje trzy spoty, które emitowane będą do końca 2017 r. w czołowych stacjach telewizyjnych. Za ich reżyserię odpowiada uznany australijski reżyser, Sebastien Guy. Kampania obejmuje również działania digital i public relations oraz radio, prasę i OOH.

- Narracja w naszych reklamach jest typowa dla produkcji fabularnych, a każda z nich ma wprawiać w dobry nastrój. Mamy nadzieję, że taki właśnie efekt uda nam się osiągnąć – komentuje Artur Leśniak, creative Group Head, Schulz brand friendly.

Każdy ze spotów odwołuje się do innego medium, wykorzystując jego charakterystyczny język, skojarzenia wizualne i atmosferę. Mieszanka Krakowska – to telewizja, Malaga, Tiki Taki, Kasztanki – radio, Fresh & Fruity – świat cyfrowych przekazów. Prócz fabuły i oczekiwanych skojarzeń wizerunkowych eksponują mocny przekaz racjonalny: słodycze Wawelu wykonane są tylko z dobrych składników, bez zbędnych substancji konserwujących, barwników i sztucznych aromatów.

W październiku rozpocznie się emisja trzeciego spotu w ramach kampanii. Będzie on dotyczył najpopularniejszych czekoladek w ofercie marki Wawel – Malaga, Tiki Taki i Kasztanki. Przed nami również kolejna edycja akcji społeczno-konsumenckiej Wawelu, w którą angażują się największe organizacje pożytku publicznego w Polsce wraz z ich liderami. W tym roku akcja nosi nazwę „Serce Rośnie”.

 

 

Ilona Mrozowska 1956 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.