Jacobs w nowej odsłonie

Jacobs Douwe Egberts zmienił wygląd wszystkich kaw pod marką Jacobs.

Nowa szata graficzna opakowań kaw Jacobs jest pierwszą tak dużą zmianą marki od 2013 r. Wtedy pojawiła się na rynku Jacobs Crema. Tym razem zmiana dotyczy całego portfolio produktów pod tą marką. Są to kawy rozpuszczalne: Jacobs Krönung i Cronad Gold w opakowaniach 75 g, 100 g, 200 g oraz 75-g Krönung Millicano, jak i mielone: Jacobs Krönung 100 g, 250 g, 500 g i Cronat Gold 250 i 500 g. W nowej szacie zaczęły pojawiać
się na półkach sklepowych w czerwcu tego roku.

To nie wszystkie propozycje producenta kaw Jacobs. Także w czerwcu – i od razu w nowej szacie – Jacobs Douwe Egberts wprowadził gamę kaw ziarnistych w trzech wariantach: Jacobs Crema, Espresso (oba warianty w opakowaniach 500 i 1000 g) oraz Krönung (250, 500 i 1000 g). Wszystkie kawy ziarniste przeznaczone są zarówno do użycia w ekspresach automatycznych, jak też po zmieleniu w młynku do przygotowania tradycyjnymi metodami.

Ten sam smak
Wraz z wprowadzeniem na rynek kaw w nowych opakowaniach Jacobs Douwe Egberts rozpoczął telewizyjną kampanię marketingową pod hasłem „Jacobs – ten sam doskonały smak w nowej odsłonie”. W aktualnym spocie pojawia się dodatkowa informacja o nowej szacie. W sierpniu producent będzie kontynuować kampanię, podobnie jak udział sponsorski w jednej z większych stacji telewizyjnych.

Również od czerwca br. w punktach sprzedaży dystrybuowane są specjalne materiały POS, zaprojektowane w celu podkreślenia nowoczesnego wizerunku kaw Jacobs, w tym materiały 3D.

Nowa szata graficzna ma zwiększyć widoczność marki na sklepowej półce. – Wraz ze zmianą nowe portfolio staje się bardziej spójne zarówno jeśli chodzi o segmenty, jak i poszczególne warianty – argumentuje producent. Zapewnia, że zmiana jest bardzo dobrze odebrana przez konsumentów.

Z 20,2-proc. udziałem Jacobs jest marką nr 1 na rynku kawy w ujęciu wartościowym (Jacobs Douwe Egberts za Nielsenem, cała Polska jako suma rynków – hipermarkety, supermarkety, dyskonty, duże oraz średnie i małe sklepy spożywcze, sklepy winno-cukiernicze, stacje benzynowe, sieci chemiczne; Panel Handlu Detalicznego, czerwiec 2016 – maj 2017, kategoria: kawa zdefiniowana jako suma segmentów instant, w ziarnach i mielona, w kapsułkach). Jak podkreśla Jacobs Douwe Egberts, udziały marki rosną w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Producent informuje, że marka Jacobs jest liderem w segmencie kaw rozpuszczalnych bez dodatków oraz zajmuje drugą pozycję w segmencie kaw mielonych. Również w przypadku tych segmentów udziały marki rosną. 

_______________________________________________________________________________________________________________________________

Każdy kanał ważny
Jacobs Douwe Egberts podkreśla, że nie wyróżnia żadnego kanału sprzedaży. – Ważne są dla nas zarówno sklepy małe, supermarkety, jak i dyskonty – informują przedstawiciele firmy. Tłumaczą, że poprzez odpowiednio dobraną strategię proponują różnym sklepom odpowiednie taktyki promocyjne, wynikające z różnic sprzedaży w poszczególnych kanałach. Jako przykłady wskazują m.in. małe sklepy, w których sprzedają się mniejsze gramatury, czy supermarkety, które kuszą klientów promocjami dużych opakowań kaw, próbując przyciągnąć klientów. Dopasowując odpowiednią strategię, biorą pod uwagę nie tylko różnice między kanałami, ale też oczekiwania klientów odwiedzających różne typy sklepów. – Na przykład proponujemy sklepom tradycyjnym wykorzystanie potencjału produktów o mniejszych gramaturach, w tym 75-g rozpuszczalnych kaw Jacobs, które
są niedostępne w supermarketach, zapewniając jednocześnie możliwość sprzedawania tych kaw w atrakcyjnych cenach – zapewnia producent.

Barbara Mikusińska 606 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.