Galeria Katowicka bije swoje ubiegłoroczne rekordy

Katowickie centrum handlowe zakończyło pierwsze półrocze znakomitym wynikiem. Galerię odwiedziło łącznie ponad 7,6 mln osób, czyli prawie 4 mln klientów więcej niż w 2014 r. Jeszcze lepiej wygląda sprzedaż, która rosła średnio o 10 proc.

Najlepszym miesiącem ubiegłego półrocza okazał się marzec, kiedy to Galerię Katowicką odwiedziło 1,4 mln osób, czyli o ponad 20 proc. osób więcej niż w tym samym miesiącu ubr. Wpłynęło to na znaczący, bo 15 proc. wzrost sprzedaży w porównaniu do roku ubiegłego.

Dobrym wynikiem Galeria zamknęła również maj br., kiedy to przy 1,25 mln klientów i blisko 6,5 proc. wzroście footfallu odnotowała 17 proc. wzrost sprzedaży. W tym samym miesiącu odwiedzalność poziomu +2, najwyższego poziomu obiektu, wzrosła o 32,5 proc.

Ten sukces dyrekcja Galerii Katowickiej tłumaczy synergią intensywnych działań w obszarze leasingu, w tym rekomercjalizacji powierzchni, które mocno zróżnicowały i wzbogaciły ofertę handlową obiektu oraz niestandardowych działań z zakresu marketingu i CSR.

- Staramy się przyciągać klientów zarówno wyjątkowymi kampaniami i eventami, jak i coraz lepszym tenant-miksem – ujawnia Joanna Bagińska, dyrektor Galerii Katowickiej.

Ostatnio centrum zorganizowało też kilkanaście wydarzeń, w tym czterodniowy Fun Festival czy Katowice Fashion Week. Podczas Festivalu Galerię Katowicką odwiedziły największe, znane z telewizji kabarety oraz ponad 180 tys. klientów, z kolei Fashion Week przyciągnął do CH najbardziej rozpoznawalne nazwiska ze świata mody.

– W najbliższym czasie planujemy dalsze zmiany w Centrum w zakresie najmu, jak również ciekawe eventy, m.in. akcję FitLive Before Festival, wspierającą kategorię sport, której reprezentacja w Galerii Katowickiej jest najsilniejsza na Śląsku – dodaje Bagińska.

W pierwszym półroczu 2017 r. w Galerii Katowickiej otwartych zostało 12 nowych lokali. W czerwcu ruszył pierwszy w Europie flagowy punkt międzynarodowego innowatora w zakresie transportu i bezpieczeństwa dzieci - producenta fotelików i wózków dziecięcych Maxi-Cosi. Salon o pow. 160 mkw zlokalizowany jest na poziomie -1.

Na mapie Galerii Katowickiej pojawiła się również nowa Strefa Biznesowa, która zajęła powierzchnię blisko 100 mkw. To miejsce, które zapewnia komfort i kameralne warunki spotkań i pracy. Pisaliśmy o tym tutaj: http://handelextra.pl/artykuly/200645,strefa-biznesowa-w-galerii-katowickiej.

Galeria nieustannie dywersyfikuje ofertę, koncentrując się na zapewnieniu klientom szerokiego i zróżnicowanego portfela dostępnych marek. W ostatnim półroczu udało się jej pozyskać 12 atrakcyjnych najemców, jej zarządca podpisał również umowy przedłużające okres najmu z takimi salonami, jak m.in: Time Trend, Yves Rocher, Five o’clock, BoBoQ Fresh, YES czy Marilyn.

Wśród nowych lokali w katowickim Centrum w ostatnich sześciu miesiącach pojawiły się również: placówka mBanku o powierzchni 93 mkw, zajmująca prawie 49 mkw. Decoaroma, salon z modą męską Kraviec o powierzchni 117 mkw., sklep z obuwiem super premium dla mężczyzn - Loake Shoemakeres, pierwszy w Katowicach i całym regionie sklep streetwearowo - sportowy Pit Bull West Coast, ponad 175-metrowy salon mody dziecięcej francuskiej marki Okaidi, a także 180-metrowy salon Nanu Nana.

Otwarta została również Akademia Berendowicz & Kublin, salon fryzjerski, pierwszy tego typu w Katowicach, łączący „modę, design i relaks z dobrą fryzurą“. Wnętrze prawie 135-metrowego lokalu zostało podzielone na dwie specjalne strefy usług: dla pań i panów. W ostatnim czasie, dzięki otwarciu 120-metrowego lokalu Pasta Masta, Galeria Katowicka uzupełniła również ofertę strefy food court. Centrum zyskało też nową, zlokalizowaną na antresoli kawiarnię, Grand Coffee.

Fala wzrostu ma swoje odzwierciedlenie w programie lojalnościowym Galerii Katowickiej, do którego przystąpiło już 24 tys. użytkowników. Zarejestrowali oni blisko 87 tys. paragonów w zamian za punkty i odpowiednio wysokie zakupy. Galeria Katowicka wydała użytkownikom już 14,5 tys. nagród. W pierwszym kwartale 2017 r. obroty rejestrowane w programie lojalnościowym są wyższe średnio o 400-500 proc.

Galeria Katowicka mieści się w ścisłym centrum Katowic. Jej powierzchnia najmu wynosi 47,5 tys. mkw. i obejmuje ponad 200 lokali, restauracji i punktów handlowych, m.in. Peek & Cloppenburg, TK Maxx, Multikino, Zara, Pull & Bear, Bershka, C&A, Reserved, Euro, Douglas czy Tiger. Ma także 10- salowe Multikino z salą Xtreme – najnowocześniejszą w Polsce, wyposażoną w system dźwiękowy Dolby Atmos.

Centrum handlowe połączone jest bezpośrednio z dworcem kolejowym i podziemnym terminalem autobusowym komunikacji miejskiej. W sąsiedztwie powstaje kompleks biurowy Grand Central. Galeria Katowicka została otwarta 18 września 2013 r.

Jej właścicielem jest firma Meyer Bergman, a za zarządzanie Galerią Katowicką, codzienne funkcjonowanie obiektu oraz kwestie związane z wynajmem powierzchni handlowej, odpowiada spółka Apsys Polska.

Katarzyna Pierzchała 1501 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.