Carlsberg zarabia więcej

Duńska grupa browarnicza Carlsberg solidnie zwiększyła zysk operacyjny w II kwartale roku. Mimo że wolumenowo sprzedaż spadła, klienci sięgali po droższe piwa.

Półroczne wyniki Carlsberga przekroczyły oczekiwania analityków. Wynik operacyjny przed wydarzeniami jednorazowymi wzrósł o 20 proc. do 4,1 mld DKK. Organicznie wzrost wyniósł 15 proc. Eksperci spodziewali się wyniku na poziomie 3,92 mld koron.
 
Producent Astry, Holstena, Tuborga i Okocimia zwiększył obroty o 2 proc. do 31,8 mld koron duńskich. Globalna sprzedaż wolumenowa spadła o 2 proc. z powodu zmniejszenia sprzedaży w butelkach PET w Rosji.
 
Sprzedaż Tuborga wzrosła o 3 proc., głównie dzięki rynkom azjatyckim, natomiast Carlsberga spadła o 1 proc. z powodu wysokiej bazy w ubiegłym roku, gdy były rozgrywane Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. Piwa rzemieślnicze i specjalistyczne odnotowały wzrost o 25 proc., bezalkoholowe - o 13 proc. (wolumenowo). 
 
W I kwartale 2017 r. Carlsberg sprzedał 24,2 mln hl piwa, czyli o 2 proc. mniej niż przed rokiem. Przychody wzrosły o 5 proc. - do 13,7 mld koron duńskich.
 
Carlsberg obecny jest również w Polsce. O najbliższych planach rozwoju firmy pisaliśmy tutaj:
 

Magdalena Weiss 752 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.