eBay jest już po polsku

Jeden z największych portali aukcyjnych na świecie wzbogaca swoją stronę główną o nowy interfejs i rozwiązania z zakresu personalizacji zakupów. Nowa strona główna od 16 sierpnia dostępna jest również w polskiej wersji językowej.

Nowa odsłona strony głównej jest wyposażona w funkcjonalności oparte o technikę sztucznej inteligencji i uczenie maszynowe. Dzięki temu oferty mają być lepiej dostosowywane do preferencji konkretnych użytkowników.

Jedną z cech charakterystycznych platformy eBay jest liczba oferowanych produktów – obecnie oferuje ich już ponad miliard.

– Naszym celem jest maksymalne ułatwienie zakupów, zarówno konsumentom, którzy chcą nabyć konkretną rzecz, jak również tym, którzy dopiero poszukują inspiracji – tłumaczy Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay. - Dzięki połączeniu sztucznej inteligencji z szeroką ofertą produktów możemy zaoferować użytkownikom przedmioty odpowiadające ich konkretnym potrzebom i zainteresowaniom – dodaje.

Nowością z perspektywy użytkowników jest również sposób prezentacji rekomendowanych artykułów, które są uporządkowane według typów i ogólnych kategorii, a nie – jak było do tej pory – według konkretnych aukcji.

Nowa strona główna to także intuicyjne moduły prezentujące m.in. najbardziej popularne produkty, trendy w poszczególnych branżach czy najciekawsze wydarzenia i promocje.

W ramach rozwijania funkcji personalizacji przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji eBay udostępnił użytkownikom specjalną usługę „Shopbot”. To spersonalizowany asystent zakupów rekomendujący produkty w ramach aplikacji Messenger. W tej chwili aplikacja dostępna jest wyłącznie w wersji angielskiej.

eBay inwestuje w rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji i maszynowego uczenia już od pięciu lat, chcąc w ten sposób sukcesywnie dostosowywać platformę do zmieniającej się rzeczywistości rynku e-commerce. W ubiegłym miesiącu firma dołączyła do organizacji non-profit „Partnerstwo sztucznej inteligencji na rzecz społeczeństw” (eng. Partnership on AI to Benefit People and Society), której celem jest stworzenie zróżnicowanych, globalnych perspektyw dla sztucznej inteligencji.

Nowa strona główna platformy funkcjonuje już na innych rynkach, tj. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, USA, Kanadzie, Australii, Francji, Włoszech i Hiszpanii.

Katarzyna Pierzchała 1501 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.