Henkel notuje rekordową sprzedaż

Producent Persilu, Silana i Pura osiągnął w II kwartale 2017 roku rekordowy poziom sprzedaży - 5,1 mld euro. Rekordowe było też całe półrocze - po raz pierwszy sześciomiesięczna sprzedaż przekroczyła 10 mld euro.

Do wyniku przyczyniły się wszystkie segmenty działalności – kosmetyki, środki czystości oraz kleje. Zwłaszcza popyt na te ostatnie produkty oraz środki do prania wpłynęły na rekord Henkla. Ale przede wszystkim decydującym elementem była akwizycja Sun Products Corporation – amerykańskiego producenta proszków do prania, przejętego kosztem 3,2 mld euro.

Przychody Henkla w II kwartale sięgnęły 5,1 mld euro, co oznacza wzrost o 9,6 proc. Jednak z pominięciem wspomnianej akwizycji producent osiągnąłby jedynie 2,2-proc. plus. W całym I półroczu także pobito rekord 10 mld euro (10,16 md euro).

Skorygowany zysk operacyjny wzrósł o 11 proc. do 909 mln euro, zaś zysk na akcję zwiększył się o 10,7 proc. do 1,55 euro. W Europie Zachodniej odnotowano lekki spadek sprzedaży o 1,2 proc. Sprzedaż w Europie Wschodniej wzrosła jednak o 5,2 proc., zaś w regionie Afryki i Bliskiego Wschodu o 1,1 proc. Ameryka Północna dołożyła 3,2 proc. wzrostu, Łacińska – 6,1 proc., natomiast region Azji i Pacyfiku wzrósł o 4,8 proc.

- Podtrzymujemy nasze prognozy odnośnie do całego 2017 roku – powiedział prezes Henkla Hans Van Bylen. – Spodziewamy się organicznego wzrostu o 2-4 proc. Skorygowana marża zysku operacyjnego wzrośnie o ponad 17 proc., zaś zysk na akcję uprzywilejowaną od 7 do 9 proc. – dodał.

Magdalena Weiss 671 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.