Piotr i Paweł: trzy sklepy w tydzień na stacjach

Do piątku szyld "Piotr i Paweł po drodze" pojawi się w sklepach na dwóch stacjach BP - w Krakowie i Poznaniu. Z końcem tygodnia poznańska sieć handlowa będzie więc miała trzy sklepy convenience przy stacjach.

Strategia rozwoju sieci Piotr i Paweł zakłada rozwój w dużych miastach, stąd też nowa marka sklepów na stacjach paliw również będzie się rozwijać w dużych aglomeracjach.

- Nasze międzynarodowe doświadczenia wskazują na potrzebę rozwijania konceptu convenience w lokalizacjach miejskich. Tu jest inny klient – mówi Joanna Lutosławska-Rogóż, kierownik projektu „Piotr i Paweł po drodze” w BP. - Nie wykluczamy jednak wprowadzenia go na stacje tranzytowe. Czas pokaże – dodaje.

Decyzje o rozwijaniu bądź nie marki „Piotr i Paweł po drodze” zapadną po sześciu miesiącach pilotażu projektu. - Nie wykluczamy, że szyld ten zawiśnie na większości lub nawet na wszystkich naszych sklepach przy stacjach – nie ukrywa Lutosławska-Rogóż.

Piotr Drządzewski, szef projektu „Piotr i Paweł po drodze” ze strony spółki Piotr i Paweł, zapewnia za to, że sieć nie planuje samodzielnego rozwoju formatu convenience, a jedynie we współpracy z BP. Na pytanie, czemu operator zdecydował się na wejście w nowy koncept w tak niepewnych dla handlu czasach (widmo podatku handlowego czy ograniczenia handlu w niedziele), odparł, że dla sieci to naturalny krok w rozwoju. Rośnie bowiem znaczenie sklepów przy stacjach paliw, a spada wybór wolnych powierzchni wielkometrażowych.

- Coraz więcej osób robi zakupy na stacjach. Wbrew powszechnie obowiązującym mitom, klientów przekonuje głównie szeroki asortyment i atrakcyjne promocje, a także to, że stacje są zawsze po drodze i otwarte non stop. Wychodzimy naprzeciw tym trendom – tłumaczy Drządzewski (na zdjęciu).

Piotr i Paweł to franczyzowa sieć handlowa, która prowadzi też sklepy własne. Łącznie jest operatorem 147 supermarketów (razem ze sklepem na BP).

Firma BP prowadzi natomiast w naszym kraju 520 stacji paliw. Koncern na już wieloletnie międzynarodowe doświadczenie w prowadzeniu sklepów convenience. W Wielkiej Brytanii od lat współpracuje z Marks&Spencer, w Niemczech z Rewe pod szyldami „Rewe to go”, w Holandii z Albert Heijn.

W Polsce firma BP szukała partnera, który będzie „gwarantował wysoką jakość i świeżość produktów”. - Dodatkowo dla BP istotna była oferta dostosowana do potrzeb klientów stacji, którzy szukają nie tylko przekąsek w Wild Bean Cafe, ale równie dobrych dań do wzięcia do domu. Stąd decyzja o współpracy z Piotrem i Pawłem – tłumaczy Lutosławska-Rogóż.

Tym, co wyróżnia jednak nowy projekt, jest fakt, że firma BP nie udostępnia jedynie powierzchni handlowej sieci Piotr i Paweł, lecz wspólnie z polską marką pracowała nad całością konceptu sklepów.

Fotoreportaż z pierwszego sklepu Piotr i Paweł po drodze: http://handelextra.pl/artykuly/201917,piotr-i-pawel-wjechal-na-stacje-bp

 

Katarzyna Pierzchała 1272 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.