Sprzedaż Benecolu w Polsce spadła w II kw.

Producent funkcjonalnych margaryn i napojów firma Raisio obniżyła w I półroczu przychody i zysk.

- Sprzedaż produktów do smarowania pieczywa w Europie kontynuuje spadki – napisano w raporcie finansowym Raisio. - Niewielki spadek w segmencie funkcjonalnych margaryn obniżających cholesterol również postępował w niektórych krajach. Z drugiej strony na wielu rynkach ceny masła i innych produktów do smarowania rosły – dodano.

Producent osiągnął w I półroczu 196,8 mln euro ze sprzedaży w warunkach porównywalnych do tych sprzed roku. To spadek o ponad 17 proc. Zysk operacyjny na porównywalnej bazie spadł o niespełna 4,5 proc. do 23,6 mln euro. Jedną z przyczyn spadku był słaby funt brytyjski – Wielka Brytania odpowiada za niemal 30 proc. sprzedaży. Na poziomie zysku operacyjnego kosztowało to grupę 1 mln euro.

Sprzedaż produktów grupy pod marką Benecol spadła w I półroczu o 7,7 proc. do 61,5 mln euro. Polska obok Irlandii została wymieniona jako rynek, na którym sprzedaż netto w II kwartale roku była niższa niż rok wcześniej.

Magdalena Weiss 681 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.