"Moja Biedronka" zdobywa mniejsze miasta i wsie

Odsetek osób deklarujących, że korzystają z programów lojalnościowych wzrósł w ciągu roku o 17 proc. - wynika z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia.

Szczególnie mocno trend ten rysuje się w mniejszych miejscowościach: na wsiach i w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców.

Jak piszą eksperci ARC Rynek i Opinia, to zasługa wprowadzenia programu „Moja Biedronka na co dzień”, który wystartował niemal rok temu – pod koniec sierpnia 2016 roku. Po kilku miesiącach funkcjonowania wysforował się na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych programów lojalnościowych na polskim rynku. Do korzystania z niego przyznało się 28 proc. pytanych. Następny w kolejności Tesco Clubcard ma 13 proc. odpowiedzi twierdzących.

– Ostatnie dwanaście miesięcy to okres dużych zmian na rynku programów lojalnościowych. Największy wpływ na cały rynek miało uruchomienie przez Jeronimo Martins Polska programu Moja Biedronka, która z miejsca stała się liderem rynku – komentuje Agnieszka Doktorska, senior project manager w ARC Rynek i Opinia. – Tegoroczne wyniki pokazują, że o ile w dużych miastach widoczne jest nasycenie programami lojalnościowymi i zainteresowanie nimi utrzymuje się na stabilnym poziomie, o tyle w mniejszych miastach i na wsiach programy lojalnościowe mają się coraz lepiej. Dlatego wprowadzenie programu lojalnościowego przez Biedronkę, która ma swoje sklepy również w mniejszych miejscowościach okazało się strzałem w dziesiątkę – dodaje.

Zainteresowanie programami lojalnościowymi w małych miastach i na wsiach, szczególnie w kategorii hipermarkety i dyskonty zwiększyło się w największym stopniu – o 11 punktów procentowych w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Co trzeci uczestnik programu lojalnościowego korzysta z niego bardzo aktywnie, a tylko 7 proc. ogranicza się do zarejestrowania w programie, a potem rzadko sięga po kartę lojalnościową. Największą aktywność wykazują osoby korzystające z programów stacji paliw, perfumerii i drogerii oraz hipermarketów i dyskontów.

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia z wykorzystaniem połączenia metod badawczych CATI (badania telefoniczne) i CAWI (badania online na epanel.pl). W pierwszym etapie badanie zrealizowano na ogólnopolskiej, reprezentatywnej (ze względu na wiek, płeć, wielkość miejscowości zamieszkania, województwo, wykształcenie) próbie ponad tysiąca dorosłych Polaków. Z tej próby wyłoniono ponad ośmiuset uczestników programów lojalnościowych (co najmniej jednego). Badanie przeprowadzono w lipcu 2017 roku.

 O starcie programu lojalnościowego "Moja Biedronka" napisaliśmy w Handlu Extra: http://handelextra.pl/artykuly/191873,program-lojalnosciowy-z-biedronki

 

Top 5 najpopularniejszych programów lojalnościowych, dane w proc.

Źródło: Monitor Programów Lojalnościowych, ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2017

Magdalena Weiss 834 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.