Kofola z rekordową sprzedażą w czerwcu. Ale nie w Polsce

W czerwcu 2017 roku Grupa Kofola osiągnęła rekordowe wyniki sprzedaży w swojej historii. Całe półrocze było jednak słabsze od tego sprzed roku.

W pierwszym półroczu Grupa Kofola odnotowała spadek przychodów o 3,8 proc. rok do roku do 537,3 mln zł – po oczyszczeniu z wpływu zdarzeń jednorazowych i różnic walutowych.

Producent napojów, który działa na rodzimych rynkach czeskim i słowackim, w rejonie Adriatyku (Słowenia i Chorwacja) oraz w Polsce, zwiększył sprzedaż w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku w dwóch pierwszych regionach geograficznych. W Czechach i na Słowacji skonsolidowane przychody wzrosły o 3,2 proc., natomiast na Bałkanach – o 19,2 proc.

– Są dwa główne źródła tego sukcesu - pierwsze to praca z portfolio produktów i innowacje wprowadzone na rynek przez Grupę, na przykład linia sportowa Radenska, nowe podejście do wód smakowych, reaktywacja tradycyjnych marek lemoniady. Drugim źródłem jest zwiększenie efektywności w fabrykach i usprawnienie procesów wewnętrznych – pisze spółka w komunikacie.

 W Polsce sprzedaż zmniejszyła się w tym czasie o niemal jedną trzecią. Kofola kontynuuje jednak restrukturyzację i wdraża nową strategię. Zamiast produkcji pod markami sieci handlowych zamierza w większym stopniu inwestować w swoje własne marki. Konsoliduje też produkcję, koncentrując się na prowadzeniu jej w jednym tylko zakładzie w Kutnie.

O zamykaniu innych zakładów przez Kofolę pisaliśmy w Handlu Extra tutaj: http://handelextra.pl/artykuly/201249,kofola-w-polsce-zamyka-trzecia-juz-fabryke

To niejedyny krok podjęty przez Kofolę na polskim rynku w minionym półroczu.

– W lipcu kupiliśmy lokalną, perspektywiczną i szybko rozwijającą się firmę Premium Rosa, specjalizującą się  w produktach wytwarzanych zgodnie z tradycyjnymi recepturami z owoców i ziół leczniczych. Portfolio Premium Rosa wpisuje się w segment, który w ostatnich latach stale wzrastał - mówi Daniel Buryš, dyrektor finansowy Grupy. – Postępujemy zgodnie z planem i wierzę, że osiągniemy założone rezultaty – dodaje.

O przejęciu firmy Premium Rosa pisaliśmy tutaj: http://handelextra.pl/artykuly/200927,grupa-kofola-kupi-100-proc-udzialow-firmy-premium-rosa

Zysk operacyjny Grupy Kofola spadł w pierwszej połowie 2017 roku o 69,2 proc. do 12,6 mln zł, EBITDA zmniejszyła się o niespełna jedną trzecią do 55,6 mln zł, natomiast zysk netto skurczył się o dwie trzecie do niespełna 8 mln zł.

Magdalena Weiss 834 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.