Danone z nową strukturą organizacyjną w Europie

Dyrektorem generalnym odpowiedzialnym za nową strukturę został Paolo Tafuri. Natomiast funkcję dyrektora rynku w Polsce i krajach bałtyckich oraz prezesa zarządu Danone objął Marek Wojtyna.

Na zdjęciu: Marek Wojtyna

Marek Wojtyna z grupą spółek Danone związany jest od ponad 15 lat. Początkowo pracował w oddziale świeżych produktów mlecznych w Polsce, następnie przez 10 lat zarządzał firmą Żywiec Zdrój, a ostatnio pełnił funkcję dyrektora generalnego w oddziale Danone na Ukrainie.

- Cieszę się, że wracam do polskiego oddziału, z którym związany byłem na początku swojej ścieżki zawodowej w grupie spółek Danone – mówi Marek Wojtyna.  - Polska jest ważnym rynkiem, który postrzegam jako bardzo perspektywiczny. Produkty mleczne stanowią ważną część zdrowej diety. Niestety, w tej części Europy wciąż konsumujemy ich mniej niż w krajach Europy Zachodniej. Dlatego obok wprowadzania innowacji, w Danone stawiamy na edukację żywieniową, co silnie wpisuje się w naszą misję, mówiącą o niesieniu zdrowia przez żywność – dodaje dyrektor rynku.

Poza Polską nowa struktura organizacyjna skupia kraje bałtyckie, kraje Europy Wschodniej i kraje nordyckie – łącznie 13 państw, w których zatrudnionych jest 2000 pracowników. Dyrektorem generalnym odpowiedzialnym za nową strukturę został Paolo Tafuri.

Zdaniem Danone wprowadzana właśnie zmiana modelu zarządzania jest kolejnym krokiem w realizacji długofalowej strategii firmy, której przyświeca troska o zdrowie. Dzięki temu możliwa będzie ścisła współpraca pomiędzy poszczególnymi krajami. Jak podkreśla Danone szczególnie dotyczy to wprowadzania innowacji produktowych, czy prowadzenia działań marketingowych i sprzedażowych, co pozwoli na wzmocnienie synergii między rynkami. Zmiana niesie za sobą też nowe możliwości rozwoju zawodowego dla pracowników polskiego oddziału firmy.

Na polskim rynku produkty Danone pojawiły się po raz pierwszy w 1991 roku. Początkowo były importowane, ale pod koniec 1992 roku firma podjęła decyzję o rozpoczęciu produkcji w Polsce. W 1995 roku Danone wzbogacił się o fabrykę w Bieruniu na Śląsku. Obecnie Danone w Polsce specjalizuje się głównie w produkcji jogurtów i serków oraz jogurtów pitnych w butelkach. W fabryce funkcjonuje 15 linii produkcyjnych, na których powstaje 269 rodzajów produktów takich marek jak: Danone, Danonki, Danio, Gratka, Fantasia i Activia.

Joanna Hamdan 5306 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.