Bdsklep: na m-commerce przyjdzie jeszcze czas

Choć większość dużych graczy na polskim rynku e-commerce ma już wersję mobilną swoich platform sprzedażowych, to nadal wielu z nich nie zdecydowało się na wprowadzenie dedykowanej aplikacji. Czemu tak się dzieje? Wyjaśnia to Paweł Paszkowski, dyrektor e-commerce bdsklep.pl.

To, że smartfon stał się stałym elementem codzienności, na razie nie przekłada się znacząco na liczbę transakcji sprzedażowych w tym kanale – uważa ekspert z bdsklep.pl, który na razie też nie planuje wprowadzenia dodatkowej aplikacji.

- To ciekawe rozwiązanie i na pewno dające dodatkowe szanse na dotarcie do klienta końcowego, ale obserwując rynek, zarówno w Polsce, jak i na świecie, nie jesteśmy przekonani co do skuteczności sprzedażowej tego narzędzia. Ostatnie analizy pokazują, że mimo niezaprzeczalnej wygody tego typu zakupów, trend na aplikacje jest w odwrocie – stwierdza Paszkowski, powołując się na raport PWC „Total Retail 2017 – jak przetrwać w cyfrowym świecie handlu”.

Wynika z niego ponadto, że właściciele smartfonów na swoich urządzeniach mają czasami dziesiątki aplikacji, praktycznie od wszystkiego: społecznościowe, zarządzania czasem, muzyczne, VOD, wspierające aktywność fizyczną, zakupowe, zdrowotne itp. - W pewnym momencie wyskakujące co i rusz powiadomienia z apek stają się nie tylko męczące, ale także nieekonomiczne pod względem wykorzystania zasobów naszego urządzenia, szybkości działania czy wykorzystania pakietu danych - mówi dyrektor e-commerce w bdsklep.pl. - A jeśli dołożymy do tego trend na minimalizm i próbę wypięcia się chociaż na chwilę z życia online, odpowiedź na pytanie, czy warto inwestować w aplikację, nasuwa się sama – argumentuje.

Ponadto - jego zdaniem – wielu Polaków wciąż cechuje ograniczone zaufanie do bezpieczeństwa tego typu zakupów, co bardziej związane jest z percepcją klientów, a nie stanem faktycznym.

- Zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych są jak najbardziej bezpieczne. Sami bardzo dbamy o to, stosując odpowiednie zabezpieczenia. Jednak pojawiające się co jakiś czas informacje medialne o wycieku bądź kradzieży danych, w tym numerów kart kredytowych, skutecznie zniechęcają do kończenia procesu zakupowego na smartfonach i tabletach – tłumaczy Paweł Paszkowski.

W bdsklep.pl zauważyli ciekawą prawidłowość – klienci zapełniają koszyk używając wersji mobilnej sklepu, ale sam proces zamawiania i płacenia za zakupy ma już miejsce za pośrednictwem desktopu.

- W chwili obecnej tego typu transakcje łączące oba kanały stanowią u nas 7 proc. Przypuszczamy, że ta wartość jeszcze wzrośnie do końca bieżącego roku – przytacza dane Rafał Jackiewicz, kierownik działu marketingu bdsklep.pl.

Zauważa on także jeszcze jeden element, który jego zdaniem ma wpływ na skalę transakcji mobilnych. To szeroko pojęta widoczność produktów na urządzeniu. Pod tym pojęciem kryją się takie kwestie jak możliwość dokładnego zapoznania się z opisem, składem czy wartościami odżywczymi, liczba artykułów z danej kategorii na jednej stronie, wielkość zdjęć czy sugerowana lista zakupowa.

– To wszystko ma wpływ na to, czy zechcemy skorzystać ze sklepu mobilnie, czy jednak zrobimy to w zaciszu domowym na PC-ecie. W trakcie ostatnich zmian w bdsklep.pl staraliśmy się zadbać o każdy z tych elementów. Postawiliśmy na nowoczesne rozwiązania z zakresu RWD, które pozwalają na wygodne, proste i satysfakcjonujące zakupy – podkreśla Jackiewicz.

Paweł Paszkowski widzi jeszcze wiele obszarów, które można ulepszyć w przypadku sprzedaży mobilnej. - Dlatego inwestujemy w rozwój tego kanału, a jednocześnie przyglądamy się rynkowi i słuchamy sugestii naszych klientów, którzy chętnie dzielą się z nami uwagami, a także wskazują pola, gdzie powinniśmy jeszcze popracować. To, że już całkiem niedługo e-commerce zmieni się w m-commerce, nie ulega wątpliwości i my chcemy być na ten moment przygotowani – podsumowuje.

Ostatnio o zmianach w bdsklep.pl pisaliśmy tutaj: http://handelextra.pl/artykuly/201640,jez-wskoczyl-do-logo-bdsklep-pl

Zdjęcie za: KUPS

 

Katarzyna Pierzchała 1562 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.