Stokrotka wciąż idzie w górę

O ponad 8 proc. wzrosły obroty sieci Stokrotka w lipcu 2017 roku wobec lipca 2016 r. - podała Emperia Holding. Przez siedem pierwszych miesięcy roku były one wyższe rdr o 6 proc.

W lipcu 2017 roku sieć Stokrotka osiągnęła poziom sprzedaży w wysokości 211 mln zł, co oznacza wzrost wobec lipca 2016 roku o 8,3 proc. Od stycznia do końca lipca sprzedaż towarów w Stokrotce wyniosła ponad 1,4 mld zł, a to wzrost o 6 proc. w ujęciu rocznym.

W sklepach własnych Stokrotki dynamika była niższa i wyniosła 3,7 proc. – ale na porównywalnej powierzchni, czyli bez otwarć nowych sklepów. W ciągu siedmiu miesięcy tak samo mierzony wzrost wyniósł 0,4 proc. W ujęciu dwuletnim – do lipca 2015 roku – wzrost jest wyraźniejszy i odpowiednio wyniósł 10,4 proc. w lipcu (LFL) oraz 6,9 proc. w okresie styczeń – lipiec.


W siódmym miesiącu roku uruchomiono trzy sklepy pod szyldem Stokrotka: jeden supermarket oraz dwa we franczyzie. Spowodowało to powiększenie się powierzchni handlowej sieci o 1,1 tys. mkw., z czego 0,5 tys. mkw. w supermarketach, a 0,6 tys. mkw. w sklepach franczyzowych. Na koniec lipca łączna liczba sklepów sieci Stokrotka wyniosła 389, a powierzchnia handlowa – 178,1 tys. mkw. To oznacza, że średnia powierzchnia handlowa pojedynczej Stokrotki to niemal 458 mkw.

O wynikach sprzedaży Stokrotki w czerwcu br. czytaj: http://handelextra.pl/artykuly/200773,jest-juz-386-sklepow-pod-szyldem-stokrotka

Magdalena Weiss 946 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.