DHL Parcel oddzielną spółką

1 sierpnia 2017 r. dywizja DHL Parcel, będąca dotychczas częścią spółki DHL Express (Poland), stała się oddzielną firmą. W wyniku podziału funkcjonować będą dwa niezależne podmioty prawne DHL Parcel Polska (dotychczas Dywizje Parcel i Fracht) oraz DHL Express (Poland).

– Zmiana statusu prawnego spółek to formalność. Biznesowo funkcjonujemy oddzielnie już od 2012 r. Podjęliśmy decyzję o podziale przede wszystkim ze względu na naszych klientów. Chcemy dostosowywać się do ich zmieniających się potrzeb – mówi Igor Caban, prezes zarządu DHL Parcel Polska. – Podział zapewni nam transparentność w obszarze produktów i usług oferowanych przez poszczególne spółki - uważa.

DHL Parcel świadczy przede wszystkim usługi transportowe i kurierskie dla przesyłek o wadze do 31,5 kg oraz usługi transportu przesyłek ciężkich o wadze do 2,5 t, w tym palet. Działa na terytorium Polski (przesyłki krajowe) oraz w krajach Unii Europejskiej (międzynarodowe usługi drogowe transportowe i kurierskie).

W skład DHL Parcel wchodzi również Dywizja Fracht, która świadczy usługi spedycji krajowej i międzynarodowej, w tym usługi transportu całopojazdowego i częściowego, a także spedycję kolejową oraz targową. Przedmiotem działalności DHL Express jest obsługa ekspresowych, międzynarodowych przesyłek lotniczych i drogowych, z i do ponad 220 krajów świata.

- Chcemy być firmą logistyczną pierwszego wyboru, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. W ostatnim czasie dynamicznie się rozwijamy proponując wiele nowatorskich rozwiązań dedykowanych branży e-commerce – mówi Igor Caban.

W tym roku DHL Parcel rozpoczęła współpracę z siecią sklepów Żabka oraz Freshmarket, dzięki której liczba punktów odbiorów i nadań przesyłek DHL Parcel wzrośnie czterokrotnie - z 1,5 tys. do przeszło 6 tys. Pisaliśmy o tym tutaj: http://handelextra.pl/artykuly/198840,dhl-wiaze-sie-z-zabka. Krok ten miał przyczynić się do zwiększenia jej udziału w krajowym rynku kurierskim. Paczki przesyłane za jej pośrednictwem można też odbierać w Inmedio, 1-minute, Relay oraz na stacjach Shell.

Strategia firmy zakłada, że docelowo niemal 80 proc. konsumentów będzie znajdowało się w zasięgu 10 minut drogi od punktu odbioru paczek DHL Parcel, umiejscowionego w lokalnym sklepie, w centrum handlowym, na stacji benzynowej czy na dworcu lub stacji metra. Ponadto od niedawna konsumenci mogą korzystać z rozszerzonej usługi doręczeń wieczornych dostępnych w całej Polsce - DHL Parcel Wieczór.

Firma DHL jest częścią Grupy Deutsche Post DHL.

 

Katarzyna Pierzchała 1562 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.