Selgros zainwestował w Polsce ponad 2 mld zł

17 punktów handlowych o łącznej powierzchni 160 tys. mkw., ponad 4 tys. zatrudnionych pracowników, miliony klientów - to bilans 20 lat działalności sieci hurtowni Selgros Cash&Carry w Polsce, która szykuje się do otwarcia kolejnej hali.

W październiku 2017 r. otwarta zostanie nowa hala Selgros w Mysiadle pod Warszawą. Powstaje ona przy ul. Puławskiej 538, czyli jednej z głównych tras wylotowych ze stolicy.

Będzie to 18 punkt handlowy firmy w Polsce. Pozostałe hurtownie samoobsługowe zlokalizowane są w: Białymstoku, Bytomiu, Gdańsku, Gliwicach, Lublinie, Łodzi (2 hale), Katowicach, Krakowie, Poznaniu (gdzie mieści się także centralne biuro firmy), Radomiu, Szczecinie, Warszawie (3 hale) i we Wrocławiu (także 2 hale).

Firma zainwestowała do tej pory w Polsce ponad 2 mld zł.

Początkowo firma planowała otwarcie tylko pięciu obiektów w Polsce - obecnie działa 17 hal samoobsługowych, Centrum Dystrybucyjne Transgourmet dedykowane branży HoReCa oraz Akademia Kulinarna.

Takiego rozwoju firma raczej się nie spodziewała. Dopiero po sukcesie, który w 1997 r. przyniosło otwarcie pierwszej hali Selgros Cash&Carry w Poznaniu, postawiono na kolejne inwestycje.

Od 2015 r. Selgros Cash&Carry z centralnym biurem w Poznaniu jest częścią holdingu Transgourmet, którego udziałowcem jest druga co do wielkości w Europie szwajcarska grupa handlu artykułami spożywczymi – COOP.

− Dzięki Grupie Transgourmet zmienił się nie tylko kolor naszego logotypu, ale także zakres działalności: dziś zaopatrujemy klientów prowadzących działalność gospodarczą, przedsiębiorców, ale także szeroko pojętą branżę gastronomiczną, w tym punkty zbiorowego żywienia – wyjaśnia Cezary Furmanowicz, dyrektor marketingu Transgourmet Polska. - Selgros to już nie tylko hurtownia, ale zaplecze logistyczne i szkoleniowe - podkreśla.

Firma dba o to, by zapewniać możliwie najszerszy asortyment, a w zwłaszcza produkty świeże. Hale sprzedażowe wyposażone są we własne punkty rozbioru mięsa, specjalnie wydzielone powierzchnie z owocami i warzywami czy stoiska przystosowane do sprzedaży ryb i owoców morza. To szczególny punkt działalności Selgros – dzięki przynależności do grupy Transgourmet firma ma własną platformę logistyczną w Bremenhaven i system dostaw, dzięki którym do wszystkich hal w Polsce trafiają morskie specjały z całego świata. Ponadto ma trzy profesjonalne marki własne produktów: Transgourmet Premium, Transgourmet Quality oraz Transgourmet Economy.

O Selgrosie pisaliśmy też m.in. tutaj:

http://handelextra.pl/artykuly/197932,selgros-zatacza-krag-wokol-warszawy

http://handelextra.pl/artykuly/197903,selgros-z-nowa-marka-wlasna-premium

http://handelextra.pl/artykuly/193873,ponowne-otwarcie-selgrosa-w-bialymstoku

 

Katarzyna Pierzchała 1562 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.