Rośnie sprzedaż w małych sklepach. To efekt 500+

- W sklepach małoformatowych, które stanowią dużą część rynku, coraz wyraźniej widać efekty ożywienia gospodarczego, niskiej stopy bezrobocia oraz wpływ rządowego programu 500+ - mówi Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.

I podaje najnowsze dane.

Sprzedaż w sklepach o powierzchni do 300 mkw. była o 3,9 proc. wyższa w czerwcu br. roku w porównaniu do maja br. i o 5,6 proc. wyższa niż w czerwcu rok wcześniej, wynika z badań Polskiej Izby Handlu i agencji badawczej CMR.

Równocześnie w czerwcu br. klienci wydawali na zakupy w sklepach do 300 mkw. średnio 12,87 zł, czyli o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. W porównaniu z majem br. średnia wartość koszyka wzrosła więc o 1 proc.

Polska Izba Handlu wraz z agencją badawczą CMR przygotowuje comiesięczne zestawienia dotyczące sklepów małoformatowych. Są to: małe sklepy spożywcze do 40 mkw., średnie sklepy spożywcze 41-100 mkw., duże sklepy spożywcze 101-300 mkw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe. Działają one niezależnie, w sieciach partnerskich, franczyzowych lub w ramach sieci scentralizowanych. Badanie prowadzone jest na próbie reprezentatywnej dla populacji blisko 80 tysięcy sklepów małoformatowych.

Joanna Hamdan 5146 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.