Kolporter: latem nad morzem sprzedaż prasy rośnie dwukrotnie

O ok. 270 sezonowych punktów sprzedaży zwiększyła się tego lata sieć odbiorców prasy korzystających z usług Kolportera.

Spółka co roku przez kilka miesięcy dostarcza prasę do kiosków, saloników i małych sklepów, które działają wyłącznie sezonowo. Tego typu punkty sprzedaży uruchamiane są głównie w pasie nadmorskim, tylko na czas wakacji.

Średnio podczas letniego sezonu sprzedaż prasy w nadmorskim pasie wzrasta o ok. 100 proc., a w przypadku niektórych punktów sprzedaży nawet o kilkaset procent. Wymaga to zagwarantowania dostawy odpowiednich nakładów.

– Wzrost liczby obsługiwanych w okresie letnim punktów, jak i ilości prasy dostarczanej do punktów wymaga zapewnienia dodatkowego transportu na trasach kolportażowych. Ze względu na wysoką, okresową dynamikę przyrostu sprzedaży u klientów konieczne jest także ścisłe monitorowanie poziomu dostaw do punktów sprzedaży – podkreśla Jarosław Jagiełło, dyrektor oddziału Kolportera w Gdańsku.

W letnich miesiącach większym niż zazwyczaj zainteresowaniem cieszą się wybrane tytuły zagraniczne. Przede wszystkim wielokrotnie wzrasta sprzedaż niemieckiego tabloidu „Bild”. Innymi popularnymi tytułami są „Der Spiegel”, „Die Aktuelle”, „Frau Aktuell”, „Frau mit Herz”, „Bild der Frau”. Dostawę tych tytułów również zapewnia Kolporter.

Poza rejonami nadmorskimi sezonowe punkty sprzedaży uruchamiane są także na Mazurach, głównie na Szlaku Wielkich Jezior. W tym roku Kolporter dostarcza prasę do ok. 20 tego typu punktów w tym rejonie.

Joanna Hamdan 4797 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.