Lidl liderem niemieckich sieci za granicą

Rekordowe obroty za granicą osiągnęły w 2016 r. niemieckie sieci detaliczne - wynika z analizy przeprowadzonej przez LZ Retailytics.

Najmocniej niemieckie sieci obecne są w Europie. Największa ich liczba działa w Czechach, Austrii i na Węgrzech – jest ich w tych krajach po siedem. Pięciu detalistów zdecydowało się na ekspansję w Szwajcarii i Chorwacji. Polska, podobnie jak Hiszpania, Francja, Słowacja, Rumunia, Belgia i Holandia, gości u siebie czterech detalistów: Grupę Metro, Grupę Schwarz (Lidl i Kaufland), Rossmanna oraz Aldi Nord.

Z wyliczeń LZ Retailytics wynika, że odpowiadają oni łącznie za 20,3 proc. polskiego rynku. Za ponad połowę tego udziału – 10,9 proc. - odpowiadają należące do Grupy Schwarz sieci Lidl i Kaufland. W ubiegłym roku miały w Polsce 5,8 mld euro obrotów.

Dominuje też wśród niemieckich sieci w takich krajach jak Francja czy Hiszpania, a w Rumunii i Bułgarii udział w rynku samych tylko sieci Grupy Schwarz przekracza jedną czwartą. Sklepy pod szyldem Lidla i Kauflandu obecne są nie tylko w Europie, ale też (od niedawna) w USA. Wszyscy niemieccy detaliści z branży FMCG osiągnęli łącznie w 2016 roku ok. 190 mld euro brutto. Niemal jedna trzecia tej kwoty (61 mld euro) to dorobek Lidla z 26 europejskich rynków zagranicznych detalisty.

Magdalena Weiss 901 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.