Dobra prasa Kolportera

W pierwszym półroczu br. sieć otworzyła prawie 30 nowych punktów sprzedaży, wprowadziła kilkanaście nowych produktów i usług oraz zanotowała wzrost sprzedaży prasy kolorowej. Przez saloniki Kolportera przeszło też w tym czasie ponad 1,2 mln rachunków.

W pierwszym półroczu br. Kolporter otworzył 28 nowych saloników, w tym dwa ze strefą Top Drink, czyli ofertą alkoholi.

Rozwój oferty sieci poprzez koncepcję tzw. stref to jeden ze strategicznych kierunków rozwoju, nad którym spółka pracuje od ponad dwóch lat. W wybranych punktach sprzedaży uruchamiane są specjalne strefy, które oferują nowy asortyment. Kolporter wdrożył już dwa tego rodzaju rozwiązania – strefę Top Drink i strefę bistro Top Presso, oferującą m.in. ciepłe przekąski i napoje.

– Utrzymujemy dobrą dynamikę, zarówno jeśli chodzi o otwarcia nowych punktów, jak i rozwój oferty. Przede wszystkim jednak staramy się być jeszcze bliżej klienta i możliwie jak najszybciej reagować na jego oczekiwania - podkreśla Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

To dlatego saloniki się zmieniają - obecnie ok. 20 proc. oferty Kolportera to nowe produkty i usługi. Tradycyjny asortyment – prasa, artykuły tytoniowe, doładowania, bilety – nadal stanowi podstawową bazę towarową saloniku, ale coraz większe znaczenie mają nowości.

W pierwszym półroczu br. w sieci Kolportera pojawiły się m.in. nowe karty podarunkowe, zdrowe przekąski (bezcukrowe i bezglutenowe), doładowania do platform cyfrowej dystrybucji gier – Steam i Origin, nowe nominały doładowań do konsol X Box i PlayStation. Cała sieć została również objęta ofertą biletów podróżnych prawie 170 przewoźników autobusowych, busowych i kolejowych. Kolporter poszerzył także ofertę biletów na imprezy sportowe, podpisując umowę z klubami piłkarskimi Wisła Płock i Śląsk Wrocław.

W ostatnich sześciu miesiącach najczęściej kupowanymi produktami były: prasa, papierosy i doładowania telefonów. Jeśli chodzi o pierwszą, podstawową dla Kolportera kategorię, czyli prasa kolorowa to i w niej udało się zanotować wzrost sprzedaży.

Rosnącym zainteresowaniem cieszą się tzw. produkty gamingowe – doładowania do platform cyfrowej dystrybucji gier, czy karty prepaidowe konkretnych gier oraz serwisów Google Play i Facebook. Popularne są karty przedpłacone Paysafecard, wykorzystywane w płatnościach internetowych.

- Jeśli chodzi o oferowane przez nas usługi to zdecydowanie największym zainteresowaniem klientów cieszy się możliwość opłacania rachunków – w ciągu ostatnich 6 miesięcy nasze saloniki przyjęły w sumie ponad 1,2 miliona tego typu opłat – podsumowuje Dariusz Materek.

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Kolporter zarządza siecią ponad 1000 Saloników Prasowych i salonów Top-Press. Spółka zatrudnia w całym kraju ponad tysiąc osób.

Więcej o Kolporterze pisaliśmy m.in. tutaj:

http://handelextra.pl/artykuly/200109,rekordowa-promocja-w-salonikach-kolportera

http://handelextra.pl/artykuly/199699,kolporter-o-impulsowych-zakupach-w-swoich-sklepach

http://handelextra.pl/artykuly/199588,eplatnosci-przejmuja-czesc-kolportera

Joanna Hamdan 5146 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.