Bdsklep.pl: naszym celem wciąż pozostaje 100 mln zł obrotu rocznie

Internetowy supermarket 1 lipca br. pojawił się w nowej odsłonie. O zmianach i planach Handlowi Extra opowiada Paweł Paszkowski, dyrektor e-commerce w Bdsklep.pl.

Skąd wzięła się potrzeba zmian?

Bdsklep.pl istnieje na polskim rynku od 11 lat. Przez ten czas dokładnie przyglądaliśmy się nie tylko rynkowi, ale też preferencjom i oczekiwaniom klientów. Dzisiejszy e-konsument oczekuje szybkiego, bezproblemowego procesu zakupowego, szerokiego wybory jakościowych produktów, ale też personalizacji oferty pod jego potrzeby. Ba, nawet odgadywania co może mu się przydać. Dlatego zmiana, którą przeszedł bdsklep.pl była niezbędnym krokiem, by móc wszystkie te oczekiwania spełnić.

Kluczowe zmiany są związane z dwoma obszarami – technologicznym oraz funkcjonalnym.
W aspekcie technologicznym postawiliśmy na najnowocześniejsze rozwiązania, dzięki czemu udało się stworzyć w pełni autorski i dedykowany potrzebom bdsklep.pl back-end wykorzystujący nowe narzędzia wspomagające rozwój serwisu i usług dla klientów. Chcąc docierać do klientów z ofertą szytą pod ich potrzeby zainwestowaliśmy w CRM oraz systemy rekomendacji, pozwalające na personalizowanie treści.

Nasz market przeszedł także transformację na poziomie wizualnym oraz użyteczności. Zyskał nowoczesny, wyrazisty styl przy jednoczesnym maksymalnym ułatwieniu nawigacji po serwisie. Duża zmiana jest wyraźna w samej formule rozmieszczenia poszczególnych działów. To co dla kupującego najważniejsze, jak kategorie czy informacje o wysyłce, jest od razu widoczne i łatwe do odnalezienia. Podobnie sklep podszedł do prezentacji produktów dostępnych w ofercie – zdjęcia są duże i wyraźnie, a opisy bardzo szczegółowe i obok podstawowych danych, zawierają także np. adnotacje na temat wartości odżywczych, czy przydatności do spożycia przez osoby cierpiące na alergie. To innowacyjne podejście i dotąd niespotykany w podobnych e-marketach. Ułatwieniu uległ także sam proces zamówienia, który został skondensowany do zaledwie trzech kroków. Nie można też zapomnieć ważnej z punktu wizerunkowe zmianie, a mianowicie nowe logo, w które została wpisana sympatyczna postać jeża.

Jakimi działaniami będą Państwo komunikować zmiany?

Kluczowe dla nas jest dotarcie do naszych bieżących klientów. Dlatego stawiamy na bezpośrednią komunikację za pomocą mailingów. Drugim kanałem są działania w social mediach oraz kampanie digitalowe. Całość wsparta jest działaniami PR.

Czy są jakieś kategorie produktów, w których bdsklep.pl szczególnie się wyspecjalizował, czyli ma największe grono odbiorców?

Chcemy być e-marketem, w którym każdy znajdzie wszystko to, czego potrzebuje w domu. Niekwestionowanym liderem sprzedaży w bdsklep.pl jest segment szeroko pojętych produktów spożywczych. Ważną gałęzią naszego biznesu są także artykuły dla dzieci, ale obserwujemy trendy i żywo na nie reagujemy. W chwili obecnej taką kategorią jest żywność bio/eko. Jako jedyny sklep internetowy możemy pochwalić się portfolio blisko 800 produktów z tego segmentu w bieżącej sprzedaży.

Jaki był dla Państwa 2016 r. pod względem wyników sprzedaży, liczby użytkowników? Te liczby wzrosły/spadły/wyhamowały? Jak pod tym względem zapowiada się 2017 r.?

Obecnie nasza baza to 500 000 klientów. Liczba ta powoli acz konsekwentnie rośnie, co też pokazuje ilość użytkowników, która co miesiąc odwiedza nasz e-sklep. Jest to blisko 1 mln UU. Pozytywne tendencje widzimy także w przypadku wielkości i wartości koszyka zakupowego. Obecnie odpowiednio to poziom 200 zł za 14 produktów. Podsumowując – jesteśmy obecnie na fali wznoszącej i planujemy zwiększenie wyników sprzedażowych o 40 proc. r/r. W 2016 r., po pozyskaniu inwestora, deklarowaliśmy, że naszym celem na najbliższe lata jest osiągnięcie pułapu 100 mln zł obrotu w ciągu roku. I dążymy do niego systematycznie.

Tak szybki rozwój udało się osiągnąć w zaledwie 11 lat...

Tak. Bardzo dobry Sklep (bdsklep.pl) istnieje od 2006 r. i jest liderem na polskim rynku supermarketów online typu pure player. Przez lata budował pozycję w oparciu o skuteczny model, łączący ofertę kluczowych produktów z kategorii FMCG oraz bardzo sprawnej logistyki, dzięki której e-market może dostarczać zamówione produkty szybko i w dowolne miejsce w Polsce oraz w Europie. To nowoczesny e-sklep, oferujący swoim klientom ponad 30 tys. produktów, niezbędnych w każdym domu - począwszy od produktów spożywczych, poprzez kosmetyki, chemię gospodarczą, drobne AGD, aż po produkty dla dzieci i zwierząt.

Rozmawiała Ilona Mrozowska

 

 

Ilona Mrozowska 1820 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.