Mainfreight inwestuje w system Mainchain

Grupa Mainfreight, jedna z największych grup logistycznych na świecie, rozwija autorski system Mainchain, służący do zarządzania wszystkimi rodzajami transportu i gospodarką magazynową. W 2016 r. grupa zainwestowała w infrastrukturę i technologię IT ponad 33,8 mln dol.

Nowozelandzka logistyczna Grupa Mainferight ma aktualnie 239 oddziałów na pięciu kontynentach i specjalizuje się w transporcie drogowym, morskim i lotniczym, a także logistyce kontraktowej.

Dostawy transportowe Air&Ocean zapewniają import oraz eksport door-door na kierunkach: Nowa Zelandia, Australia, Chiny, Tajwan, Tajlandia, Wietnam, Kanada, Meksyk oraz Europa.

Z myślą o rozwoju tego obszaru usług operator w 2012 r. wdrożył autorski globalny system o nazwie Mainchain. W Polsce system działa od 2014 r. Pozwala zarządzać zarówno operacjami magazynowymi, jak transportowymi we wszystkich wspomnianych gałęziach transportu bez konieczności integracji systemowej pomiędzy systemem klienta a operatora.

Najczęściej z systemu Mainchain korzystają firmy, dla których ogromne znaczenie ma szybka i dokładna informacja - co dzieje się z ich ładunkiem w danym momencie, dzięki czemu lepiej zarządzają sprzedażą i konkurencyjnością na rynkach z którymi współpracują. Są to głównie branże takie jak: automotive, hi-tec, medical and health care, gas and oil, chemistry, food, industrial czy retail.

System Mainchain dostępny jest on-line, a dane aktualizowane są na bieżąco. Wszystkie informacje są widoczne tak dla operatora jak i dla klienta w czasie rzeczywistym 24h przez 7 dni w tygodniu. Mainchain umozliwia spersonalizowany dostęp do najistotniejszych informacji dotyczących transportowanych przesyłek. Oznacza to, że po zalogowaniu się do sysemtu widoczne są informacje, z których użytkownik najczęściej korzysta. Klienci Mainfreight mogą w systemie widzieć dane nadawcy i odbiorcy, pełną specyfikację towaru, rodzaj transportu, oraz zakres wszelakich dat obejmujacy: potwierdzenie bookingu, realizację odbioru, odprawy celnej importowej, eksportowej, itp.

Cenione przez użytkowników - podkreśla Grupa Mainfreight - są powiadomienia o statusach przesyłane na urządzenia mobilne oraz e-mailem, a także automatyczne generowanie raportów w formacie EXCEL/CSV/PDF i dostarczanie ich za pomocą poczty elektronicznej do wybranych użytkowników. Dodatkowo takie raporty mogą być pobierane w trybie dziennym, tygodniowym lub miesięcznym, łącznie z określeniem preferowanej godziny.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.