Danone sprzedaje swój amerykański biznes mleczarski

Francuski producent wyrobów mleczarskich Danone porozumiał się z firmą Lactalis ws. sprzedaży swojej amerykańskiej spółki Stonyfield.

Jak donosi Reuters, cena zakupu wyniesie 875 mln dol., co stanowi 20-krotność zysku EBITDA z 2016 r. spółki Stonyfield. Przychody tej spółki ze sprzedaży wyniosły ok. 370 mln dolarów.

Dezinwestycja jest konsekwencją ugody zawartej pod koniec marca 2017 r. z Departamentem Sprawiedliwości USA po akwizycji firmy WhiteWave, produkującej żywność ekologiczną opartą na produktach alternatywnych dla mleka (soja, zboża), przez Danone.

Przejęcie amerykańskiego producenta żywności organicznej WhiteWave Danone sfinalizował w kwietniu 2017 r. Warta 12,5 mld dolarów akwizycja została ogłoszona latem 2016 r.

Danone to największy producent jogurtów na świecie. W 2016 r. osiągnął sprzedaż w wysokości 21,9 mld euro, o 2,1 proc. mniej niż rok wcześniej. LFL oznacza to jednak wzrost o 2,9 proc.

W czerwcu br. Danone ogłosił, że zmienił się logotyp firmy, który teraz zawiera podpis: One Planet. One Health. Odzwierciedla on wizję firmy, w której zdrowie jest współzależne ze zdrowiem Ziemi.

Magdalena Weiss 900 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.